Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

WIRUS

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska, Wielka Brytania, Francja
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1996. 10. 11
  • Gatunek:
    Film sensacyjny
  • Barwny, 89 min

    Lokacje: Warszawa (Pałac Kultury i Nauki), nastawnia PKP Warszawa Praga.

"Jest to thriller, opowiadający o bezradności jednostki wobec systemu, za którym stoją władza i wielkie pieniądze, o namiętnym związku z niebezpieczną - i przez to fascynującą - kobietą, o geniuszu technicznym, który można w różny sposób wykorzystać, a wreszcie o dwóch przyjaciołach, stojących po przeciwnej stronie barykady" - tak reklamował "Wirusa" Jan Kidawa-Błoński. Enuncjacje te wywołały pewne zdziwienie. Wcześniejsze produkcje śląskiego reżysera dość mocno odbiegały od stylistyki kina akcji. W "Wirusie" Kidawa ujawnił skrywane dotąd fascynacje postmodernizmem, a zwłaszcza twórczością Davida Lyncha i Quentina Tarantino. Zrealizował utwór bardzo nowoczesny, zarówno pod względem formy (niektóre sceny graniczą wręcz z surrealistycznymi wizjami), jak i treści. Sensacyjna intryga, zabójstwa, eksplozje i obowiązkowe sceny erotyczne nie przeszkodziły jednak Kidawie w zabawie konwencją. Sporo jest w "Wirusie" kpin z polskiej rzeczywistości oraz zabawnych nieraz cytatów z klasyki gatunku. Te ostatnie to zapewne wpływ Macieja Ślesickiego, autora scenariusza, który na skutek licznych zmian w pierwotnym tekście, zdystansował się od filmu i dlatego w czołówce zabrakło jego nazwiska.
W dużym warszawskim banku dziecko bawiące się z komputerem przez przypadek uruchamia utajnione dane. Urzędniczka, która do tego dopuściła, wystraszona, zataja sprawę. W dwa tygodnie później w wypadku samochodowym ginie dyrektor banku. W jednym ze szpitali zawodzi nowoczesny komputerowy system sterowania - dwie osoby umierają. Telewizja dostaje kasetę z wiadomością od nieznanego terrorysty. Twierdzi on, że atak na szpital był tylko drobną demonstracją... Michał, zdolny informatyk, który kiedyś łamał nawet najbardziej skomplikowane zabezpieczenia gier i programów komputerowych, przyjmuje propozycję pani prokurator, by został jej niezależnym ekspertem w "aferze wirusowe". Ewa pociąga go - wydaje mu się kobietą, tyleż atrakcyjną, co tajemniczą. Tymczasem terrorysta atakuje system komputerowy warszawskiej Giełdy, a zaraz potem system sterowania ruchem podmiejskich pociągów - dochodzi do poważnej w skutkach katastrofy. Badając zaszczepione komputerom wirusy, Michał zaczyna być pewien, że pisze je jego przyrodni brat Stefan. Kiedy Michał wraz z policją przybywa do jego domu, Stefan wysadza się w powietrze. Kilka dni później Michał widzi go żywego na ulicy... Jednocześnie wszystkie poszlaki w śledztwie wskazują na Michała, który staje się głównym podejrzanym. Musi się ukrywać. Rozumie, że pułapkę zastawiła na niego piękna prokurator, z którą zdążył się już namiętnie związać Zresztą od początku podejrzewał, że jest przez nią wykorzystywany w jakiejś grze. Brnie jednak dalej w niebezpieczny romans, tłumacząc sobie, że tylko ta droga doprowadzi go do prawdy. A policja jest zadziwiająco bezradna. Nieuchwytny terrorysta zaraża wirusem krajowy system bankowy i system sterowania ruchem lotniczym. Michał samotnie stawia czoła spiskowi, który, jak się okazuje, ma ukryć finansowe machinacje kilku ludzi będących u władzy. Spiskowi, w którym wyznaczono mu rolę ofiary. Musi również pokonać terrorystę, który z niewiadomych powodów go nienawidzi...

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.03.01 02:27:39
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.