Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ANATOMIA MIŁOŚCI

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1972
  • Premiera:
    1972. 12. 19
  • Gatunek:
    Film psychologiczny, Melodramat
  • Barwny, 2450 m, 88 min

    Plenery: Wrocław (ul. Świdnicka, Plac Grunwaldzki, Most Grunwaldzki, Urząd Wojewódzki, Ostrów Tumski, Most Pokoju, Muzeum Narodowe, Plac 1-go Maja (obecnie Jana Pawła II), ul. Zachodnia, Łęczycka), Strzegom.

"Anatomia miłości" to, jak wskazuje tytuł, próba filmowego opisu najpiękniejszego z uczuć, od pierwszej fascynacji aż po wyprane z emocji przywiązanie. O tym, że intencją twórców było uogólnienie, świadczą również imiona głównych bohaterów: Adam i Ewa. Ona jest młodą plastyczką, której sporo starszy mąż niedawno zmarł. Związek z nim był rozczarowaniem. Toteż gdy na wystawie zaczyna się do niej zalecać przystojny architekt Adam, nie protestuje. W rezultacie między młodymi dochodzi do zbliżenia. Jednak przez następne dni Ewa na próżno czeka na telefon od kochanka. On zaś, bez reszty pochłonięty pracą, znajduje czas tylko dla swojej przyjaciółki Basi. Ewie pomaga przypadek. Spotyka Adama na ulicy. Teraz już nie pozwala mu tak łatwo odejść. Powoli poznaje jego życie zawodowe i osobiste. Staje się też coraz bardziej zaborcza i podejrzliwa. Wreszcie, gdy na przyjęciu z okazji wygranego konkursu na projekt architektoniczny urządza Adamowi scenę nieuzasadnionej zazdrości, mężczyzna traci cierpliwość. Postanawia rozstać się z Ewą. Ta jednak nie potrafi się z tym pogodzić. Rozpaczliwie próbuje odzyskać ukochanego, lecz ten nie chce jej więcej widzieć. Po wielu bezowocnych usiłowaniach dziewczyna daje za wygraną. Zapomnienia szuka w pracy i w nowym związku z Andrzejem, zakochanym w niej studentem. Jednak pomimo to wspomnienia ciągle wracają. Pewnego dnia, niespodziewanie, Adam składa dawnej kochance wizytę. W końcu, kiedy uczucia już wygasną, zdecydują się na małżeństwo.
Oprócz wątku miłosnego w filmie Załuskiego na uwagę zasługują ciekawie ukazane realia miejskiego życia Wrocławia, dobre dialogi i aktorstwo. Szczególnie urodziwa Barbara Brylska podobała się recenzentom. "Pani Brylska tak przekonywająco zagrała pewną kostyczność i nieznośną zazdrość bohaterki, iż nietrudno zrozumieć, dlaczego porzucił ją ukochany" - pisał jeden z nich po premierze. Nieco zastrzeżeń wzbudził natomiast scenariusz i kompozycja filmu. Pomimo to "Anatomia miłości" została dobrze przyjęta przez publiczność (być może także ze względu na śmiałe, jak na owe czasy, sceny erotyczne). Na tle ówczesnej rodzimej produkcji była typowym utworem "dla ludzi", zgrabnie łączącym walory rozrywkowe z nutą refleksji. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2018.07.08 23:52:53
© 1998-2018 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl