Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

PÓŹNE POPOŁUDNIE

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1964
  • Premiera:
    1965. 02. 18
  • Gatunek:
    Film psychologiczny
  • Czarno-biały, 2461 m, 80 min

    Plenery: Poznań (ul. Ogrodowa z kamienicą "Żelazko", wylot ul. Słowackiego, skrzyżowanie ulic Roosevelta - Zwierzyniecka - Święty Marcin [obecnie Rondo Kaponiera], hotel "Merkury", kamienice przy ul. 27 Grudnia, ogródki działkowe nad Cybiną).

Psychologiczny portret kobiety, która nie może pogodzić się z nadchodzącą starością, widziany oczami jej dorastającej córki.
Maria Siankowa, masażystka w średnim wieku, mieszka w jednej z poznańskich kamienic wraz z córką Tuńką i sublokatorem Januszem. Janusz jest kierowcą, marzy o dalekich podróżach, prowadzi korespondencję z ludźmi z odległych krajów. Pewnego dnia w mieszkaniu Siankowej pojawia się jeszcze jedna lokatorka - Bożena. Szybko wzbudza ona zainteresowanie Janusza, co wywołuje popłoch u Marii. Kobieta, dotąd skrywająca uczucie do sublokatora, teraz wyznaje mu miłość. Na próżno. Bożena i Janusz niebawem się wyprowadzają. Tuńka natomiast znajduje plik listów do Janusza od jego zagranicznych respondentów. Okazuje się, że matka dziewczyny ukrywała je. Tymczasem, jak na ironię, Janusz z Bożeną niebawem wracają pod jej dach.
Mimo nietuzinkowej obsady, krytyka w miarę jednomyślnie wyróżniła tylko Franciszka Pieczkę w roli Janusza. Dostrzeżono też warsztatową sprawność Aleksandra Ścibora - Rylskiego, reżysera i scenarzysty w jednej osobie. Pisał krytyk: "Główną zaletę scenariusza widzę w tym, że stosunki czworga podstawowych postaci potrafił oprzeć na aluzjach i niedomówieniach, zaś główną zaletę reżyserii - w tym, że owe niedomówienia potrafiła uczynić realistycznie ukrytymi przed oczyma współbohaterów, a dostatecznie czytelnymi dla widza.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2019.10.01 00:16:35
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
e-teatr.plAnna GostkowskaInstytut Teatralny im. Zbigniewa RaszewskiegoStowarzyszenie Autorw Zdj Filmowych