Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

SAM POŚRÓD MIASTA

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1965
  • Premiera:
    1965. 12. 25
  • Gatunek:
    Film psychologiczny
  • Czarno-biały, 2140 m, 74 min

    Plenery: Warszawa (Plac Konstytucji, Trasa W - Z, rotunda PKO przy ul. Marszałkowskiej, Grób Nieznanego Żołnierza, Most Poniatowskiego).

Rzecz o czterdziestoletnim, wyobcowanym i zagubionym romantyku, który ciągle nie potrafi odnaleźć swojego miejsca w życiu. Konrad (interesująca rola Zbigniewa Cybulskiego) wywodzi się z pokolenia Kolumbów. Jego mentalność ukształtowały doświadczenia czasów wojny. Dwadzieścia lat po jej zakończeniu, mimo dobrej pozycji zawodowej, wciąż nie może przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości. To nieprzystosowanie szczególnie dolegliwe staje się w chwili, gdy w wyniku awarii samolotu musi odłożyć na jeden dzień wyjazd na kontrakt do Iraku. Co robić przez całą dobę w Warszawie, kiedy odstąpiło się mieszkanie i dawno załatwiło wszystkie sprawy prywatne i służbowe? Konrad włóczy się bez celu po mieście, daremnie usiłuje skontaktować się ze swoją przyjaciółką Ewą. Próbuje zagłuszyć nagłą samotność w studenckim barze. Z poznaną tam atrakcyjną Basią przenosi się do klubu studenckiego. Panująca tam zabawowa, "luzacka" atmosfera nie służy mu. Zostawia dziewczynę i dalej wędruje po stolicy, przywołując wspomnienia z lat wojny. W barze upija się i postanawia wrócić do klubu po Basię. Razem z nią odwiedza Ewę, u której zastaje innego mężczyznę.
Niewątpliwą zaletą filmu Haliny Bielińskiej jest "mały, kronikarski realizm". Wierne i co ważniejsze ciekawe ukazanie codziennego obyczaju Polski połowy lat sześćdziesiątych. Wędrówka bohatera po stolicy urozmaicona licznymi, przypadkowymi epizodami i obserwacjami niepostrzeżenie przeradza się interesującą panoramę życia i obyczajowości wielkiego miasta. Reżyserce udało się przy tym nie poprzestać na dosłownej ilustracyjności. Uważnemu widzowi nie umkną "ukryte" w kolejnych scenach filmu refleksje na temat spraw istotnych i ważnych.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2018.11.26 23:43:21
© 1998-2018 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor