Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

THE DAYS RUN AWAY LIKE WILD HORSES OVER THE HILLS

  • Tytuł polski: DNI UCIEKAJĄ JAK DZIKIE KONIE ZA WZGÓRZA
  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Niemcy, USA, Polska
  • Rok produkcji:
    2015
  • Barwny, 73 min

"Dni" gruntownie eksplorują żeńską tożsamość i dojrzałość poprzez życie różnych protagonistek, od narodzin do starości; w świecie bez granic; w miejscu gdzie czas jest jednocześnie ulotny i zamrożony. Czy to jedna osoba? Czy to wiele różnych kobiet?
Marcin Malaszczak, stwarza absolutną bliskość kamery z bohaterkami, pozostając jednocześnie niewidocznym, dzięki czemu widz może poczuć się uczestnikiem kolejnych wydarzeń, jak gdyby przebywał z bohaterkami w jednym pomieszczeniu, a także rozpocząć obserwację samego siebie na scenie własnej codzienności. Malaszczak opowiada intymną historię o życiu w dwóch różnych rzeczywistościach polskiej i niemieckiej. Jednakowy dostęp artysty do obu kultur, wynikający z jego podwójnej tożsamości i obywatelstwa, jest wyraźnie widoczny w łatwości przekraczania granic mentalnych i państwowych, co odzwierciedla konstrukcja filmu. Akcja filmu dzieje się w Berlinie i w Jeleniej Górze. Występują w nim same kobiety, ale reżyser koncentruje się przede wszystkim na życiu w stanie wyobcowania w stosunku do samego siebie. Bez względu na płeć. Bohaterki filmu należą do różnych pokoleń i pochodzą z różnych krajów (Australii, Niemiec, Polski), co stanowi o aktualności, uniwersalizmie i międzynarodowym charakterze projektu. Natalia, młoda, dziecinna, żyje w Berlinie. W nocy imprezuje ze swoimi przyjaciółmi, prowadząc rozmowy o braku pewności siebie, strachu i nadziei. Maria opiekuje się swoim małym dzieckiem, Elise. Ma kontakt ze światem zewnętrznym tylko poprzez balkon albo jej własne wyobraźnię. Elise jest dziwnie dorosła - jednocześnie dziecko i rodzic, przenikliwa i poetyczna, wychowuje i pokrzepia. Opiekują się sobą nawzajem. Stefania, starsza kobieta, żyje w wiosce. Wspomina z innymi zapomnianych już ludzi. Rozmawiają o chorobach, stratach i śmierci.
Co wspólnego mają te kobiety? Czy są alternatywną rzeczywistością tego samego życia?
Artysta dokonuje swych obserwacji i dzieli się nimi z widzem w emocjonalnie ascetycznej i bezpośredniej formie.

Zwiastun
pokaż

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
     
  • Zdjęcia
     
  • Korekta barwna
    Jorge Piquer Rodriguez
     
  • Dźwięk
    Clara Bausch
     
    Eric Ménard
     
    Tobias Rüther
     
  • Sound design
    Jochen Jezussek
     
  • Miks dźwięku
    Detlef Schitto
     
  • Mastering dźwięku
    Detlef Schitto
     
  • Montaż
    Maja Tennstedt
     
  • Efekty specjalne
    Unai Rosende
     
  • Opracowanie graficzne
    Salma Shamel
     
  • Kierownictwo produkcji
    Michel Balagué
     
     
  • Asystent kierownika produkcji
    Juliette Rigalleau
     
    w rzeczywistości asystentka polskich koproducentek filmu
  • Producent wykonawczy
    Mark Shlomchik
     
    Verena von Stackelberg
     
  • Producent
     
    Laura Heberton
     
  • Koproducent
     
     
  • Produkcja
    Mengamuk Films
     
    Hot Metal Films
     
  • Koprodukcja
     
  • Współfinansowanie
     

THE DAYS RUN AWAY LIKE WILD HORSES OVER THE HILLS w internecie

2017.02.11 02:58:43
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Fotos-Art Robert PakaPiotr LitwicMuzeum KinematografiiMakuFly Marcin Makowski