Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

CIEMNA STRONA WENUS

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1998. 07. 10
  • Barwny (negatyw Eastman Kodak), 88 min

Film Radosława Piwowarskiego jest wstrząsającym dramatem uczuć, utrzymanym w konwencji surrealistycznej opowieści, rozgrywającej się na granicy rzeczywistości i obłędu. Nasycony Piwowarskim poczuciem humoru jest zarazem tragiczną opowieścią, której siła polega na wieloznaczności interpretacji. Każdy może w tym filmie odnaleźć swoje własne demony. Sposób w jaki odczytujemy ten film, jest projekcją tego, co jest dla nas w życiu najważniejsze czy najstraszniejsze. Zaskakujące są reakcje widowni, która bardzo często okrutne losy bohaterów odbiera jako wydarzenia realistyczne. Inspirowana faktami, fabuła filmu rozgrywa się bowiem w świecie rządzonym regułami sennego koszmaru, znaczna część postaci i wydarzeń zwłaszcza tych drastycznych ma bardziej znaczenie symboliczne niż narracyjne. Reakcje te jednak potwierdzają kolejną możliwość interpretacji filmu, który dla znacznej części publiczności może być trzymającym w napięciu thrillerem. Na uwagę zasługuje niestandardowe zakończenie filmu Piwowarskiego: nie przynosi przywracającego harmonię katharsis, utwierdza nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z potężną siłą, która w każdym z nas może się wyzwolić. Atutem "Ciemnej strony Wenus", oprócz błyskotliwego scenariusza, jest również interesująca kreacja Agnieszki Wagner, radykalnie odbiegająca od dotychczasowego wizerunku aktorki. Ewa jest nie tylko główną bohaterką filmu, ale również kluczową postacią dramatu, nadającą mu wymiar sennego koszmaru. Nieprzypadkowo rola ta może być porównana do kreacji bohaterek "Wstrętu" Romana Polańskiego i "Piękności dnia" Louisa Bunuela.
Ewę - piękną, delikatną, szczęśliwą mężatkę - pewnego dnia odwiedza młodziutka dziewczyna, Suczka, i oznajmia, że jest kochanką jej męża, Maksa. Zszokowana kobieta mdleje, a gdy odzyskuje przytomność, po Suczce nie ma ani śladu. Ewa nie jest pewna, czy to wszystko jej się nie przyśniło, ale od tej pory zaczyna inaczej postrzegać otaczający ją świat - wszędzie widzi seks i zdradę. Tymczasem tajemnicza dziewczyna pojawia się po raz drugi. Teraz Ewa przyjmuje to z radością, gdyż bała się, że popada w obłęd. Umawia się z Suczką i próbuje dowiedzieć, co zafascynowało Maksa w rywalce. Po powrocie do domu prowokuje męża. Kończy się to dla niej tragicznie. Próbuje popełnić samobójstwo, zostaje jednak uratowana przez młodego chłopca, Jacka, którego następnie uwodzi i rozkochuje w sobie. Ta zemsta na mężu przynosi jednak jeszcze większy ból - Max, nie mogąc wytrzymać niezrozumiałego i okrutnego zachowania żony, znika. To uświadamia Ewie, jak bardzo jest od niego uzależniona, jak wiele ich łączy... Powoli popada w coraz większy obłęd.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

2017.03.21 00:51:16
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
MakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agency