Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

A MI SZERELMÜNK

  • Tytuł polski: SPOTKANIA, POŻEGNANIA
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska, Węgry
  • Rok produkcji:
    1999
  • Gatunek:
    Film obyczajowy
  • Barwny, Dźwięk: Dolby Stereo. 3002 m, 110 min

Współczesna opowieść obyczajowa o powikłanych kolejach uczuć kilkorga bohaterów. Motorem wydarzeń staje się wzruszająca historia miłości przerwanej przez wojnę. Nieoczekiwanie zdarzenia sprzed pół wieku odmieniają życie wielu osób. Oto bowiem latem 1998 r. 25-letnia Węgierka Emmi Marton przyjeżdża na krótko z Paryża, gdzie studiuje, do Budapesztu, gdzie umierająca ciotka wyznała jej przed śmiercią pewien rodzinny sekret. Babka Emmi, Ester, spędzając latem 1939 r. wakacje nad polskim morzem, zakochała się w młodym Polaku, Antonim. Z ich krótkiej znajomości zachował się fragment nakręconego przez Antoniego filmu, uwieczniającego ich ostatnie spotkanie. Niewykluczone, że Antoni nadal żyje, nie wiadomo jednak, gdzie mieszka. Emmi, która ogląda w budapeszteńskiej Filmotece zachowaną taśmę, poznaje przy okazji młodego pracownika tej placówki, Laszlo Legozę. Zauroczony piękną dziewczyną chłopak pomaga jej odczytać słowa wypowiedziane na filmie przez zakochaną parę. Namawia też Emmi, żeby spróbowała odnaleźć Antoniego, zwłaszcza że wiele wskazuje, iż jest on jej dziadkiem. Dziewczyna, chociaż wdzięczna za przysługę, pozostaje jednak obojętna na jego umizgi, bo właśnie z Paryża przyjeżdża jej ukochany, Alex, z którym Emmi jest związana od półtora roku. Oboje uważają, że to wystarczająco długo, by myśleć o ślubie. Kłopot jednak w tym, że wcześniej Alex musi się rozwieść ze swoją francuską żoną Madeleine, z którą ma dorosłą córkę Sabine. Tymczasem Madeleine nie chce rozwodu i domaga się, by mąż pomagał jej w rozwiązywaniu problemów, jakie Sabine sprawia rodzicom swoim ekscentrycznym stylem życia. Alex, rozdarty między miłością do Emmi i obowiązkami rodzinnymi, nie bardzo wie, jak wybrnąć z trudnej sytuacji. Widząc jednak rosnące zaangażowanie kochanki w sprawę poszukiwań tajemniczego Antoniego, sam czuje się w obowiązku włączenia się do #śledztwa#. Po powrocie do Paryża odnajduje antykwariusza Wiktora Grunda, który dobrze zna środowisko powojennej emigracji. Mężczyzna wręcza mu listę polskich uchodźców, sugerując, że wśród nich może być Antoni. W ślad za Emmi do Paryża przybywa również Laszlo Legoza, który dla niej rzucił swoją dotychczasową dziewczynę, Ewę. Od razu dzwoni do Emmi, ale dowiaduje się, że dziewczyna, wykorzystując informacje zawarte w liście, jaki Antoni zdążył napisać do Ester, udała się tropem swego polskiego dziadka do Belgii. Jedzie za nią, odnajduje ją w niewielkim hotelu. Zostają kochankami. W tym samym czasie do hotelu dociera również Alex. Towarzyszy mu Wiktor, wybierający się do Polski, aby po latach spotkać się z żoną, która porzuciła go dla innego. Emmi próbuje ukryć przed Aleksem swoją zdradę, ale Legoza nie zamierza rezygnować z dziewczyny. Udając albańskiego emigranta, który pierwszy raz widzi ich oboje na oczy, prosi Aleksa o podwiezienie. Sytuacja staje się coraz bardziej napięta, Alex zaczyna w końcu coś podejrzewać. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 06:07:44
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor