Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

BLOOD AND WINE

  • Tytuł polski: WINO I KREW
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    USA
  • Rok produkcji:
    1995
  • Gatunek:
    Film sensacyjny
  • Język:
    angielski
  • Barwny,

Film określony przez samego reżysera jako trzecia część nieformalnej trylogii, do której należały już: "Pięć łatwych utworów" i "Król Marvin Gardens". Wszystkie trzy mają za główny temat ogólnie biorąc nieszczęśliwe rodziny i we wszystkich występuje ulubiony aktor Rafelsona, Jack Nicholson, kolejno jako syn, brat, a wreszcie mąż i ojczym. Alex Gates prowadzi życie z pozoru godne pozazdroszczenia: ubiera się w eleganckich sklepach, jeździ sportowym kabrioletem, prowadzi firmę handlującą szlachetnymi winami, a czas dzieli między dość atrakcyjną żonę Suzanne i piękną, młodą kochankę Gabrielę. Ale z bliska jego sytuacja prezentuje się znacznie gorzej: firma stoi na skraju bankructwa, w małżeństwie panuje kryzys, pogłębiany niemożnością porozumienia się Aleksa z pasierbem, Jasonem, żona topi frustracje w alkoholu i lekach i coraz częściej zrzędzi. Zdesperowany Alex decyduje się na krok, który - jak sądzi - wybawi go na zawsze z kłopotów. Postanawia okraść jednego ze swoich zamożnych klientów, zabierając wart ponad milion dolarów naszyjnik z brylantów. Do pomocy w rozpruciu sejfu gospodarzy bierze swego dawnego kumpla, angielskiego kasiarza Victora Spansky'ego, który - śmiertelnie chory - marzy, by umrzeć w luksusie. Mimo pewnych trudności skok udaje się przeprowadzić, ale dalej wypadki zaczynają się toczyć niezupełnie po myśli Aleksa, który zamierza jechać z Gabrielą do Nowego Jorku, aby tam korzystnie spieniężyć naszyjnik. Suzanne wraca jednak wcześniej do domu i zastaje go w trakcie pakowania walizki, w której Alex ukrył klejnot. Widząc dwa bilety lotnicze, domyśla się, że rzekoma podróż służbowa to wyjazd z kochanką. Wpada w furię, między małżonkami dochodzi do rękoczynów. Uderzony kilkakrotnie laską w głowę Alex pada bez przytomności. Przekonana, że go zabiła, Suzanne wyrzuca rzeczy męża z walizki i pośpiesznie pakuje tam własne. Chce uciekać jak najdalej. Jasona, który właśnie wrócił do domu, zabiera ze sobą. Żadne z nich nie wie, że mają w walizce warty fortunę naszyjnik. Gdy Alex odzyskuje przytomność, zawiadamia Victora o całym zajściu. Obaj rozpoczynają poszukiwania Suzanne i Jasona. Alex spotyka się z Gabrielą i wyjaśnia dziewczynie, dlaczego wspólna podróż nie doszła do skutku. Niebawem Gabrielę, kubańską imigrantkę, która pracowała u okradzionych bogaczy jako opiekunka do dziecka, odwiedza także Jason, któremu dziewczyna wpadła w oko. Chłopak odkrył cenne znalezisko w walizce, snuje związane z nim plany, nie wie jednak, że również o Gabrielę będzie musiał walczyć z ojczymem. Tymczasem Alex i Victor wpadają na trop uciekinierów. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 06:10:19
© 1998-2018 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.plAnna Gostkowska