Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

AUSCHWITZ - ZSTĄPIENIE DO PIEKIEŁ

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1997
  • Gatunek:
    Reportaż, Film o sztuce
  • 29 min

Numer 432. Międzynarodowej sławy scenograf Marian Kołodziej często tak o sobie mówi. Miał zaledwie 16 lat, kiedy ten numer wytatuowano mu w Auschwitz. Udało mu się przeżyć, cudem. Przetrwał też potem Gross-Rosen, Buchenwald, Sachsenhausen.Obozowa rzeczywistość, głód, wszechobecna śmierć, nieludzkie okrucieństwo, którego był świadkiem i którego doświadczał przez ponad pięć lat, pozostawiły w jego psychice niezatarte piętno. Te koszmarne przeżycia długo chował w sobie. Po latach znalazły wreszcie ujście w cyklach wstrząsających prac malarskich i monumentalnych rysunków pokazujących wstrząsającą wizję artystyczną piekielnej rzeczywistości obozu. W 1995 roku, w prezbiterium kościoła franciszkanów w Gdańsku, Marian Kołodziej zaprezentował je w instalacji zatytułowanej "Labirynt pamięci". Prace te - obrazy, rysunki i formy przestrzenne - rok później pokazał w Niemczech, w Essen, na prośbę ordynariusza tamtejszej kurii biskupiej. Ich ekspozycję, opatrzoną tytułem "Obrazy - Wspomnienie Auschwitz", zaaranżował we wnętrzach nieczynnej kopalni Kunstschacht Katenberg. Autorka reportażu udała się do Essen, gdzie prosiła zwiedzających wystawę - ludzi w różnym wieku - o wrażenia z niej i refleksje, które wywołała. Każdy z wypowiadających się wybrał inny obraz, jako ten poruszający go najbardziej. Te wypowiedzi Ewa Pytka zestawiła ze wspomnieniami Mariana Kołodzieja o obozowych wydarzeniach, upodleniu, bezmiarze cierpienia i zezwierzęceniu - kryjącymi się za wskazanymi pracami. (źródło: www.tvp.com.pl)

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 02:59:37
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
e-teatr.plAnna GostkowskaInstytut Teatralny im. Zbigniewa RaszewskiegoStowarzyszenie Autorw Zdj Filmowych