Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

NOC POŚLUBNA - ALE KINO...

  • Telenowela dokumentalna
  • Rok produkcji:
    2002
  • Barwny, odcinki x ok. 25 min

Na jednym z przeglądów filmów amatorskich ogłoszono konkurs na film pt. "Noc poślubna". Temat był swoistą prowokacją i wyzwaniem dla filmowców-amatorów, którzy w dowolnej formie i stylu mogli tworzyć konkursowe dzieła. Magia kina jest potężna, kilkudziesięciotysięczna rzesza właścicieli kamer video w Polsce utrwala na taśmie niemal wszystko - od narodzin po śmierć. Kamera zastąpiła w ostatnich dziesięcioleciach popularny niegdyś aparat fotograficzny, stając się obowiązkowym uczestnikiem najważniejszych wydarzeń rodzinnych, spotkań towarzyskich, wycieczek i wielu innych imprez. Każdy amator w skrytości ducha marzy o zrobieniu prawdziwie dobrego filmu, skonstruowanego według własnego pomysłu. Wspomniany konkurs adresowany był do takich właśnie ludzi - licznej rzeszy pasjonatów filmu i miłośników kina, którzy właściwie nie rozstają się z kamerą i poprzez jej szklane oko zapisują swoje życie i życie swoich najbliższych. Bohaterami nowego cyklu dokumentalnego Jedynki są filmowcy-amatorzy, którzy wzięli udział w konkursie na film "Noc poślubna". Poznajemy dwunastu najciekawszych realizatorów, ludzi w różnym wieku, o różnym statusie społecznym i wykształceniu. Są wśród nich "dokumentaliści" o długoletnim doświadczeniu, od kilku dekad tworzący rodzinne kroniki, są także "młodzi gniewni", gotowi bez zahamowań pokazywać otaczającą ich rzeczywistość. Sukcesy filmów amatorskich, m.in. na festiwalu w Gdyni czy na prestiżowych przeglądach nieprofesjonalnej twórczości filmowej, przyczyniają się do wzrostu popularności tego rodzaju działań. Okazuje się, że amatorzy, którzy filmują swoje otoczenie - rodzinę, przyjaciół, kolegów z pracy, mają niewyobrażalnie większe możliwości uchwycenia tzw. prawdziwego życia niż profesjonalne ekipy filmowe. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

1

  • Odcinek serialu

2

  • Odcinek serialu

Ania i Krzyś, świeżo upieczeni małżonkowie, rozpoczynają wspólne życie. Postanawiają, że zawsze będzie towarzyszyć im kamera, chcą utrwalać na taśmie koleje swojej miłości. Właśnie wybierają się w wymarzoną podróż poślubną. Po drodze odwiedzają znanego w okolicy dokumentalistę-amatora, Adama Ziółkowskiego z Morąga. Mają nadzieję, że zapozna ich z techniką dobrego filmowania. Pani Ala, właścicielka firmy castingowo-reklamowej, zwierza się, że przeżyła ostatnio zawód miłosny. Nie poddaje się jednak niepowodzeniom i aby nie myśleć o tym, co boli, koncentruje się na pracy. Przyjmuje propozycję sfilmowania wesela. Poznajemy Przemka Chorostkowskiego, jego marzeniem są studia w łódzkiej "Filmówce", na razie próbuje zrobić film o swoich dziadkach. Zamierza prowokować dziadków i filmować ich reakcje, rozpoczyna od ufarbowania sobie włosów. Zobaczymy ponadto film "Hipnoza", pierwszą "perłę z amatorskiego lamusa", zrealizowany przez dr Petersona, znanego filmowca nieprofesjonalnego, laureata wielu nagród; zabawne sytuacje i zwyczaje weselne zarejestrowane przez doświadczonego operatora kamery video, Huberta Gorczycę oraz pikantne sceny z nocy poślubnej Ani i Krzysztofa. [PAT]

3

  • Odcinek serialu

Ania i Krzyś kontynuują podróż poślubną. Właściwie nie rozstają się z kamerą, filmując wspólnie spędzane chwile i siebie nawzajem. Po powrocie do domu mają mnóstwo wrażeń i wiele nagranych taśm. Świąteczny czas związany z weselem dobiega jednak końca i młodzi małżonkowie wracają do codziennych zajęć. Ania - do pracy w sklepie spożywczym, który prowadzi wraz z siostrą, Krzysztof do salonu samochodowego, gdzie jest zatrudniony. Tymczasem Hubert Gorczyca, ambitny operator, stara się, by jego filmy z wesel były jedyne w swoim rodzaju, odmienne od większości tego typu produkcji. Oryginalność stara się uzyskać poprzez różne style i tricki, m.in. realizuje weselne nagrania w konwencji starego kina. Pani Ala z Łodzi, właścicielka firmy castingowo-reklamowej, przyjmuje zamówienie na realizację filmu z wesela Doroty i Piotra. Na kasecie video chce umieścić także nagranie wieczoru panieńskiego, którego główną atrakcją ma być występ striptizera. Przemek Chrostowski konsekwentnie realizuje projekt filmu o swoich dziadkach, posługując się w pracy metodą prowokacji. Tym razem zamierza utrwalić na taśmie reakcję dziadków na wieść o tym, że zostanie ojcem. Ponadto zobaczymy etiudę "Ich troje" dr Petersona, utytułowanego filmowca nieprofesjonalnego, w której autor występuje jako reżyser i odtwórca głównych ról. [PAT]

4

  • Odcinek serialu

Pani Ala opowiada byłemu mężowi o wrażeniach z wieczoru panieńskiego Doroty, swojej klientki. Chce także nakręcić film na konkurs. Liczy, że wezmą w nim udział Dorota i Piotr, młoda para, na zlecenie której Ala ma filmować ich wesele. Hubert Gorczyca, prawdziwy specjalista od weselnych reportaży, prezentuje eksperymenty filmowe, których dokonywał przed kilkunasty laty swoją pierwszą kamerą VHS. Doktor Peterson zamierza wybrać się w podróż sentymentalną, aby zrealizować kolejny, być może ostatni już, film. Życie małżeńskie Ani i Krzysia kwitnie. Oboje wyjawiają, na czym polega ich ulubione zajęcie - pędzelkowanie. Przemek Chrostowski, młody filmowiec amator, przygotowuje się do nakręcenia filmu o nocy poślubnej i wypytuje dziadka o jego wrażenia z tamtych chwil. Do "amatorskiego lamusa" trafiają kolejne "perły": filmy pana Janusza Wiśniewskiego, który przez ponad 30 lat filmował swoją rodzinę. [PAT]

2017.02.11 03:35:56
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Glinka Agencye-teatr.plAnna GostkowskaInstytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego