Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ALICJA W KRAINIE CZARÓW

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2010
  • Barwny, 12 min

Rok i trzy miesiące- tyle trwa maksymalny pobyt dziecka w rodzinnym pogotowiu opiekuńczym. Nie wiadomo jak długo zostanie w domu państwa Wawrzyniaków w małej wiosce w dolnośląskim mała Ala. Kiedy odebrali ją prosto ze szpitala ważyła tylko 2 kg. Jej rodzice mają już sześcioro dzieci, mieszkają w pokoju z kuchnią, bez łazienki. Matka alkoholiczka, ma ograniczone prawa rodzicielskie. Żeby je odzyskać, musi iść na odwyk do szpitala psychiatrycznego. Czy jej się to uda? I czy rzeczywiście, po to, żeby to sprawdzić trzeba aż - jak się okaże - kilku lat? "Nikomu nie zależy na tych dzieciach" - to refleksja Bartosza, 33 letniego opiekuna z pogotowia opiekuńczego, w którym od dwóch lat mieszka dziewczynka w oczekiwaniu na rodzinę, która ją wreszcie zaadoptuje. Nie jest to typowe polskie narzekactwo, ale refleksja człowieka, przez którego dom przewinęły się dziesiątki dzieci. Piątka jest tu na stałe - w rodzinie zastępczej, którą utworzyli rodzice Bartosza. Razem mieszkają i prowadzą pogotowie. Na co dzień są świadkami tego, jak te dzieci radzą lub nie radzą sobie z agresją, a nade wszystko poczuciem odrzucenia. Mam Bartosza, Ania przyrównuje to doświadczenie do przepuszczenia prądu o olbrzymim napięciu przez cienki kabel. Jeśli się on cudem nie spali, to już i tak na zawsze będzie uszkodzony. Rodzina zastępcza tego nie naprawi. Ale może próbować pokazać dziecku inny świat. Choć to właściwie syzyfowa praca, praca 24-h na dobę, bez możliwości wzięcia sobie urlopu od takiego życia. Te dzieci, przyszły do ich rodziny z domu dziecka z własnym bagażem agresji (także seksualnych) i upokorzeń... trudno przewidzieć, co będzie w ich bagażu, kiedy będą stąd odchodzić. Tym bardziej chcieliby, by tym najmniejszym dzieciom, które trafiają do nich nieraz prosto ze szpitala położniczego dać jak szansę by jak najszybciej znalazły swój dom. Tymczasem opieszałość sądów, w połączeniu z pasywnością niektórych powiatowych centrów Pomocy Rodzinie sprawiają, że zamiast roku i trzech miesięcy dzieci zostają w pogotowiach znacznie dłużej. Każdorazowo rozgrywa się wtedy nowy dramat. Dziecko swoje pierwsze "mama" mówi na opiekunkę, potem jest od niej odrywana ( takie sceny już przechodzili wcześniej z innymi dziećmi) nie mówiąc o dramacie opiekunów, dla których każdorazowo takie rozstanie to rozdarte serce. A wszystko mogłoby być inaczej, gdyby - rozumiejąc, że dla tak małego dziecka liczy się każdy dzień, stosowano się choćby tylko do prawa.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

  • 2010
    Poznań (Przegląd i Konkurs Dziennikarski Oddziałów Terenowych TVP)-I Nagroda w kategorii: autor najlepszego reportażu za "poruszenie bardzo ważnego społecznie problemu w niekonwencjonalny, wzruszający sposób i wytrwałość w dokumentowaniu przez długi okres losów małej bohaterki"
© 1998-2013 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WiktorGlinka AgencyFabryka Obrazue-teatr.pl