Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

GRY PRZEDMAŁŻEŃSKIE

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1996

  • Premiera: 28.02.1968

Adaptacja opowiadania Francisa Scotta Fitzgeralda (1896-1940) "Myra meets his Family". Jeden z czołowych przedstawicieli amerykańskiego "straconego pokolenia", w swoich powieściach i niezwykle obfitej nowelistyce tworzył legendę pięknych, szalonych, roztańczonych lat 20. Już pierwsza powieść "Po tej stronie raju" pasowała go na wyraziciela pokolenia "epoki jazzu" i początków złotej ery Hollywoodu, a utwierdziły pozycję Fitzgeralda następne powieści, "Piękni i przeklęci" oraz najsłynniejsza "Wielki Gatsby". On sam był uosobieniem amerykańskiego marzenia o sukcesie życiowym i szczęściu. W nieprawdopodobnie krótkim czasie zdobył sławę i pieniądze, ożenił się z piękną kobietą, pisarką Zeldą Sayre. Wiedli życie królewskie, wydawali krocie. On pisał dużo, coraz więcej, opisywał ładnych chłopców i piękne dziewczęta z wyższych sfer, bo to podobało się publiczności i wydawcom, za to chcieli płacić. Klęska przyszła niespodziewanie - choroba psychiczna żony, powściągliwe, potem chłodne recenzje, kłopoty finansowe, niedomaganie zdrowotne i alkoholizm pisarza. W romantycznej, "ładnej" prozie pojawiły się akcenty ciemniejsze, odsłaniające miałkość bohaterów, prawdziwe problemy, kruchość egzystencji, która znienacka może rozsypać się w gruzy.
"Gry przedmałżeńskie" to romantyczna komedia rozgrywająca się w dwudziestoleciu międzywojennym. Motorem akcji jest zderzenie dwóch intryg osnutych wokół dużych pieniędzy. Główna bohaterka, młoda i piękna dziewczyna, szuka dobrze sytuowanego kandydata na męża, poniekąd nawet jest zmuszona go znaleźć, gdyż jej wierzyciel, kuzyn Andrew, grozi skierowaniem sprawy do sądu, jeśli nie odda mu długu w ciągu miesiąca. Śliczna Myra inwestuje "w siebie" - modne stroje, drogie perfumy, ożywione życie towarzyskie. Ma już za sobą 21 balów, w tym trzy "z nim", a upatrzony młody człowiek, przystojny i bogaty z domu, zaledwie zaprosił ją na kolację. Myra i jej wyemancypowana przyjaciółka Betsy, reporterka rubryki towarzyskiej, wpadają na pomysł, jak skłonić Whitneya Knowletona do oświadczyn. Wieczór we dwoje, miły lokal, muzyka, dyskretny kelner, szampan i szczypta kokainy - to musi podziałać! Nazajutrz kamerdyner John, który wyniańczył panicza od dziecka, jak zwykle z trudem próbuje dobudzić swego pupila po upojnej nocy. W kieszeni marynarki znajduje rachunek od jubilera: szmaragd oprawny w złoto, sztuk jeden. Whitney jest przerażony - nie kupował żadnego pierścionka i nie mógł się oświadczyć ledwie poznanej dziewczynie. Niestety, czuły liścik od Myry pozbawia go wszelkich złudzeń, podobno obiecał dziewczynie ślub jeszcze w tym tygodniu. Tymczasem przedsiębiorcze panienki czekają na sygnał od "zakochanego" młodzieńca. Na pewno nie zerwie zaręczyn, bo gazety już donoszą o ruchłym ślubie potomka arystokratycznego rodu. I rzeczywiście wydaje się, że wszystko przebiega zgodnie z planem Myry, Whithney zaprasza ją do rodzinnej posiadłości, gdzie narzeczoną syna z otwartymi ramionami wita "trochę niekonwencjonalny" tatuś i równie niezwykła mamuśka, spoczywająca na sofie w otoczeniu stada pudli. Ekscentryczny tatuś zapowiada, że jeśli młodzi po ślubie nie zamieszkają z rodzicami wydziedziczy syna "do zera". Wydarzenia, które rozgrywają się w tym zwariowanym domu i napawają Myrę coraz większym przerażeniem, zostały zaaranżowane w bardzo konkretnym celu, lecz nie zawsze chytre plany można zrealizować zgodnie z pierwotnym zamysłem. Intryga gmatwa się, bohaterowie nawzajem wystawiają siebie na rozmaite próby. A wszystko zmierza ku jednej refleksji, jak niebezpieczne mogą być konsekwencje igrania z uczuciami. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 01:29:06
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl