Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

LOS CHŁOPACOS

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2003
  • Barwny, Dźwięk: Dolby Stereo. 76 min

Gerwazy Reguła (rocznik 1969), absolwent zarządzania i marketingu oraz podyplomowego studium reżyserii w Holandii, stypendysta Agencji Scenariuszowej, ma na swoim koncie m.in. uzyskaną w 2001 r. III nagrodę w polskiej edycji prestiżowego Międzynarodowego Konkursu Scenariuszowego o nagrodę Hartley-Merrill za scenariusz "Krasnal" oraz wyróżnienie w konkursie TVP i PWSFTViT w Łodzi za scenariusz "Pali się Czesiek!". Zręczny scenariusz, ale także umiejętność humorystycznego spojrzenia na naszą rzeczywistość oraz zabawne dialogi to najmocniejsze strony jego filmu. Zwłaszcza młodym widzom spodoba się również rapowa ścieżka dźwiękowa. Reguła nie kryje przy tym swojej fascynacji światowym kinem. Jego "Los chłopacos" to wyraźne nawiązanie do nieśmiertelnego dzieła Johna Schlesingera "Nocny kowboj". Stylizowani na bohaterów tamtego filmu Konrad i Dastin przypominają ich nie tylko wyglądem.
Konrad i Dastin są przyjaciółmi i sąsiadami z jednego bloku. Konrad, wysoki blondyn, właśnie skończył studia. Niski, cherlawy, ciemnowłosy Dastin, były listonosz, handluje kwiatami przed pobliskim szpitalem. Obaj wchodzą w dorosłe życie, nie mając pomysłu, co z tym życiem zrobić. Konrad chce się urządzić jak najwygodniej, szybko dorobić. Liczy na małżeństwo z Dolores, córką właściciela zakładu pogrzebowego, ale przyszły teść nie jest zachwycony jego kandydaturą. Interesowna Dolores też oczekuje wciąż nowych, głównie materialnych, dowodów miłości. Aby jej zaimponować, chłopak kupuje na kredyt, od miejscowego mafiosa Edka, srebrne BMW. Liczy, że pieniądze na spłatę auta zdobędzie, wygrywając wraz z Dastinem, radiowy konkurs. Niestety, chłopcy mają pecha, nagroda przypada komu innemu. Tymczasem ludzie Edka, gangsterzy rekrutujący się głównie ze studentów i niedoszłych artystów o "wrażliwych" duszach (nawet gdy muszą kogoś natłuc, uronią nad nim łzę), upominają się o pieniądze. Konradowi udaje się uzyskać chwilowe odroczenie terminu spłaty. Gorączkowo myśląc, skąd zdobyć pieniądze, postanawia założyć pogotowie bioenergoterapeutyczne. Dastin zostaje jego asystentem. Wkrótce okazuje się, że ich pacjenci faktycznie czują się lepiej. Cudowna moc nie działa jednak na Dastina. Chory na raka płuc chłopak, któremu lekarz daje jeszcze zaledwie dwa miesiące życia, ukrywa przed przyjacielem swoją tragedię. Pragnąc zaznać przed śmiercią jeszcze trochę szczęścia, desperacko zakochuje się w młodej urzędniczce z biura ogłoszeń, Kasi. Ale Kasia wpada też w oko Konradowi, który ma u niej znacznie większe szanse. Tymczasem Edek, któremu Konrad nadal nie zwrócił długu, wzywa "cudotwórcę" do siebie: obiecuje umorzyć połowę długu, jeśli Konrad tak poprowadzi leczenie jego chorego wuja i zarazem ojca chrzestnego mafii, że ten w ciągu miesiąca zejdzie ze świata, ustępując Edkowi miejsca. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.03.01 03:11:36
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.