SPÓJRZ NA DOM SWÓJ
- Etiuda szkolna
- Produkcja:Polska
- Rok produkcji:2025
- Gatunek:Etiuda fabularna
- Barwny, 20' 10''
Vlad mieszka w Polsce ze swoją młodszą siostrą. Dowiaduje się, że jego ojciec został powołany do wojska w Ukrainie. To, o czym starał się nie myśleć - wraca do niego ze zdwojoną siłą.
Ekipa
pełna
|
skrócona
|
schowaj
- Reżyseria
- Reżyser II
- Asystent reżysera
- Casting (reżyseria obsady)
- Scenariusz
- Współpraca scenariuszowa
- Zdjęcia
- Asystent operatora obrazuostrzyciel
- Asystent kamery
- Operator Steadicam
- Oświetleniemistrz
- Grip
- Korekcja barwna
- Efekty specjalneVFXVFX
- Scenografia
- Scenograf II
- Kostiumy
- Charakteryzacja
- MuzykaJana Szumska
- Opracowanie muzyczne
- Dźwięk
- Dźwięk na planie
- Efekty synchroniczne
- Montaż
- Opieka pedagogiczna
- Fotosy
- Napisy
- TłumaczenieKaja Gumińska
- Transport
- Kierownictwo produkcji
- Koordynacja produkcyjna
- Współpraca produkcyjna
- Asystent kierownika produkcjiSzymon HliniakBłażej Hałat
- Lokacje
- Kierownictwo planu
- Koordynacja postprodukcyjna
- Produkcja
- Współfinansowanie
- Obsada aktorskaSolomiia Kalyna-OsiianMarina RachkelyukVolodymyr FesenkoTatyana SchumskayaSergey Rachkeliuk
Nagrodyschowaj
- 2025Kraków (Krakowski Festiwal Filmowy - Konkurs Polski)-Złoty Lajkonik
dla najlepszego filmu fabularnego
za "wspaniale zagraną, uważną podróż do wnętrza bohatera na rozstaju dróg" - 2025Kraków (Krakowski Festiwal Filmowy - Międzynarodowy Konkurs Filmów Krótkometrażowych)-Złoty Smok
za "eleganckie ukazanie kryzysu egzystencjalnego, którego doświadczają młodzi ukraińscy uchodźcy, próbując ocalić przyszłość swojego kraju" - 2025Sokołowsko (Sokołowsko Festiwal Filmowy "Hommage a Kieślowski")-Wyróżnienie Specjalne
- 2025Poitiers (Festival International des Ecoles de Cinema)-Nagroda za scenariusz
uzasadnienie jury: Pisanie scenariusza polega na poszukiwaniu prawdy w geście, w spojrzeniu, w narracji chwili z życia. Polega na pozwoleniu sobie na wrażliwość, aby z szczerością ofiarować własną wizję świata. Film, który zdecydowaliśmy się nagrodzić, stawia pytanie równie głębokie, co niepokojące. W tragicznych momentach, których doświadczamy w życiu, czy lepiej jest działać i udawać, czy pozostać sparaliżowanym i okłamywać samego siebie? Za niezwykle trafne ukazanie relacji brat–siostra, za subtelność emocji oraz za umiejętność zaproponowania nam bardzo potrzebnej opowieści o emigracji w czasie wojny.














