Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

REŻYSERIA: YVES GOULAIS

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1999
  • Gatunek:
    Film biograficzny
  • 28 '

Wracał ze Szkocji. Powiadomił żonę, kiedy będzie w domu. Dojechał pod dom w Krakowie o 9 rano, zgodnie z planem. Zapukał do drzwi. Nikt nie otwierał, choć klucz tkwił w zamku od wewnątrz.Dobijał się jakiś czas. W końcu - zaniepokojony, że żonie stało się coś złego - wywalił drzwi. W środku zastał ją skamieniałą na łóżku i Andrzeja Zauchę wkładającego buty. W pierwszej chwili nie mógł zrozumieć, co zaszło. Potem uderzył piosenkarza. Raz i jeszcze, jeszcze... Wyrzucił z siebie kilka pytań. W końcu oświadczył wychodzącemu mężczyźnie: "będę musiał cię zabić". W jednej chwili runął cały jego świat, wszystkie marzenia i plany, które on - francuski reżyser teatralny - związał z Polską, oczarowany jej kulturą, i Krakowem. Yves Goulais wcześniej, w teatrze, reżyserował sztuki o małżeńskiej zdradzie, a widzowie śmiali się chociażby z Szekspirowskich rogaczy. Był więc przekonany, że zna te sprawy. Wydawały mu się banalne, tak długo jednak, dopóki nie dopadło go to w rzeczywistości. Nie mógł zrozumieć, dlaczego żona wcześniej nie powiedziała mu prawdy. Przez dwa piekielne tygodnie usiłował się dowiedzieć, od kiedy go okłamywała. Nie poznawał jej. Siebie też. Zwątpił w to, że go kiedykolwiek kochała. Zaskoczony siłą ciągle rosnącego pragnienia zabicia Zauchy, szukał go. Chciał, by piosenkarz go przeprosił, ale to był tylko pretekst. Wsiadł w samochód i pojechał do Francji kupić broń. Udało mu się. Wracając do Krakowa kilka razy strzelał w drodze, by oswoić się z pistoletem. Po powrocie do domu nie ukrywał, że ma broń i w jakim celu. Jeszcze się wahał. Myślał, by wyrzucić pistolet do Wisły i uciekać. Rozpacz jednak była silniejsza, jeszcze silniejsze pragnienie odwetu i nienawiść. W końcu spostrzegł Andrzeja Zauchę na parkingu. Strzelił. Raz i jeszcze raz, i jeszcze... Do leżącego już. Chciał wpakować w znienawidzonego mężczyznę 20 nabojów. Pięć godzin później dowiedział się, że nie żyje również żona, trafiona przypadkiem jedną z kul.11 grudnia 1992 roku Sąd Wojewódzki w Krakowie skazał Yvesa Goulais na 15 lat pozbawienia wolności za zabójstwo piosenkarza Andrzeja Zauchy i nieumyślne spowodowanie śmierci swojej żony Zuzanny Leśniak. Siedem lat później, w ramach programu resocjalizacyjnego, francuski reżyser zrealizował w więzieniu krótkometrażowy film "Sny samochodziarza Harry'ego, czyli Odeseja na pryczy". W listopadzie 1998 rozpoczął zdjęcia do drugiego filmu, w którym - podobnie jak w pierwszym - grają więźniowie i strażnicy. Zgodził się, by Krzysztof Lang zrealizował o nim i jego pracy dokument, pod warunkiem wszakże, "że nie zrobi z tego cyrku". A potem otworzył się przed kamerą, dokonał swego rodzaju spowiedzi, analizy minionych wydarzeń, a zwłaszcza uczuć, których siła ciągle jeszcze go zaskakuje. Dramat Goulaisa, jego spojrzenie, świadomość dokonania zbrodni i konieczności odbycia kary, porusza do głębi. Uderza jego postać: jakże inna przed kamerą dokumentalisty, a inna na planie własnego filmu, nad którym praca wyraźnie łagodzi emocje, pozwala je przewentylować, oczyszcza. (źródło: www.tvp.com.pl)

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.03.01 01:24:14
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.