Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

ŚWIAT OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Cykl dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2011-2015

"Świat od świtu do zmierzchu" jest autorskim projektem polskich dokumentalistów, Mirosława Dembińskiego i Macieja Drygasa, polegającym na realizacji cyklu warsztatów dla studentów szkół filmowych w różnych miastach na świecie. Studenci pod opieką profesorów przez miesiąc pracują wspólnie nad kolekcją etiud dokumentalnych, których bohaterem jest miasto. W efekcie powstają godzinne filmy dokumentalne będące portretami tych miast. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

PEKIN OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2011
  • Barwny, 41 min

Autorzy filmu z kamerą odwiedzają Pekin, tym razem właśnie to miasto jest bohaterem ich filmu. Znają tu starszą, schorowaną kobietę, właścicielkę trójkołowej taksówki. Żyje z mężem w skromnym mieszkaniu, w biednej okolicy, ale jak twierdzi: "czuje się spełniona", jest głową rodziny, wychowała udane dzieci, a kilka lat temu partia podarowała jej, inwalidce, motocykl! Opowiadając o swym życiu, z nostalgią wraca do dawnych rewolucyjnych czasów, kiedy pieniądze nie miały takiej władzy nad ludźmi jak dzisiaj. Widzowie mają okazję zobaczyć Pekin z czasów politycznego i gospodarczego przełomu. Zmiana warty na Placu Tienenmen dokonuje się pod wielkim portretem Mao, ale tłum obserwujący tę uroczystość przypomina raczej beztroskich turystów, fotografujących egzotyczny relikt przeszłości. Na lekcji wychowania obywatelskiego uczniowie dyskutują nad wyborem najlepszej filozofii politycznej - spierają się o różnice między konfucjanizmem, buddyzmem i taoizmem. Przemierzając miasto twórcy dokumentu natykają się na grupę przechodniów z entuzjazmem wykonujących pieśni z czasów komunizmu wojennego. Śpiewają o krwawej rozprawie z wrogami rewolucji, stojąc pod wielkim gmachem komercyjnego banku. Takich paradoksów jest w filmie więcej i tworzą one ciekawy, żywy obraz, daleki od jednoznaczności. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Yang Wanshu
    "Budynki o świcie", "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Lekcja historii", "Świątynia Lamy"
    Li Xinyi
    "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Świątynia Lamy"
    Xia Tan
    "Podniesienie flagi na placu Tiananmen"
    Wang Yu
    "Metro"
    Fan Di
    "Ryksza", "Opera"
    Shang Shan
    "Ryksza", "Opera"
    Gao Youning
    "Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"
    Zhang Lin
    "Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"
    Han Yilu
    "Naprawa rowerów"
    Li Changchang
    "Naprawa rowerów"
    Song Wenjia
    "Naprawa rowerów"
    Huang Jianjian
    "Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"
    Guo Manli
    "Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"
    Lu Yufei
    "Obserwacja ptaków"
    Li Xing
    "Kobieta w windzie"
    Zhang Xiang
    "Kobieta w windzie"
    Liu Fang
    "Kobiety lepiące pierogi"
    Shao Chang
    "Snack bar"
    Li Wa
    "Snack bar"
    Sun Mengying
    "Snack bar"
    Huang Jingci Wu Yue
    "U fryzjera"
    "Mały cesarz"
  • Zdjęcia
    Yang Wanshu
    "Budynki o świcie", "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Lekcja historii", "Świątynia Lamy"
    Yuan Lai
    "Mnisi buddyjscy w świątyni", "Świątynia Lamy", "Kobiety lepiące pierogi"
    Sun Bowen
    "Podniesienie flagi na placu Tiananmen"
    Wang Zhen
    "Podniesienie flagi na placu Tiananmen"
    Wang Yu
    "Metro"
    Ding Yike
    "Metro"
    Fan Di
    "Ryksza", "Opera"
    Gao Youning
    "Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego"
    Zhang Lin
    "Gimnastyka pracowników sklepu jubilerskiego", "Obserwacja ptaków"
    Han Yilu
    "Naprawa rowerów"
    Li Changchang
    "Naprawa rowerów"
    Song Wenjia
    "Naprawa rowerów"
    Huang Jianjian
    "Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"
    Guo Manli
    "Ping Pong", "Szpital", "Baletnica"
    Zhao Xun
    "Lekcja historii"
    Lu Yufei
    "Obserwacja ptaków"
    Zhang Tianli
    "Obserwacja ptaków"
    Li Xing
    "Kobieta w windzie"
    Zhang Xiang
    "Kobieta w windzie"
    Yang Chen
    "Kobieta w windzie"
    Shao Chang
    "Snack bar"
    Li Wa
    "Snack bar"
    Sun Mengying
    "Snack bar"
    "Mały cesarz"
  • Dźwięk
     
     
    Yuan Lai
    "Mnisi buddyjscy w świątyni"
    Wang Yu
    "Metro"
    Ding Yike
    "Metro"
    Shang Shan
    "Ryksza"
    Han Yilu
    "Naprawa rowerów"
    Li Changchang
    "Naprawa rowerów"
    Song Wenjia
    "Naprawa rowerów"
    Huang Jianjian
    "Ping Pong", "Szpital"
    Guo Manli
    "Ping Pong", "Szpital"
    Zhao Xun
    "Lekcja historii"
    Yuan Lai
    "Świątynia Lamy"
    Li Xing
    "Kobieta w windzie"
    Zhang Xiang
    "Kobieta w windzie"
    Yang Chen
    "Kobieta w windzie"
    Huang Jingjing
    "Kobiety lepiące pierogi"
    Yun Bing
    "Kobiety lepiące pierogi"
    Shao Chang
    "Snack bar"
    Li Wa
    "Snack bar"
    Sun Mengying
    "Snack bar"
    Fan Di
    "Opera"
  • Montaż
     
  • Opieka artystyczna
     
     
     
  • Tłumaczenie
     
     
  • Redakcja
    TVP
  • Kierownictwo produkcji
     
    Xu ZhiPeng
    Pekin
    TVP
  • Producent
    Dyrektor Programu 2 TVP
     
  • Produkcja
     
     
  • Współfinansowanie
     
     
     

KIJÓW OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2011
  • Barwny, 45 min

Słoneczne letnie popołudnie. Na pokład spacerowego stateczku wchodzi grupa mieszkańców Kijowa spragnionych świeżego powietrza, słonecznej kąpieli i pięknych widoków. Są młodzi: studenci, nowożeńcy, są też starsi: weterani wojenni, emeryci. Pochodzą z rozmaitych środowisk. Nie brakuje turystów, którzy w Kijowie znaleźli się przejazdem. Łączy ich wspólny cel - wycieczka po rzece. Tych kilka godzin rejsu po Dnieprze spędzą razem, dobierając spontanicznie towarzystwo, rozmawiając o swych marzeniach, sensie życia, Bogu, miłości i pieniądzach, dyskutując na temat dawnej i najnowszej historii i flirtując. Bywa wesoło, zalotnie, czasem poważnie i refleksyjnie. Te spotkania i rozmowy, zaskakujące swą otwartością i swobodą, odsłaniają oblicze dzisiejszej Ukrainy. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Denis Demchenko
    "Kapitan i chłopiec"
    Alexander Babenko
    "Kapitan i chłopiec"
    Natalia Egorova
    "Wysportowane starsze panie"
    Lesya Matsko
    "Weteran"
    Lidiya Huzhva
    "Nowożeńcy"
    Nikon Romanchenko
    "Starszy pan - historyk"
    Liubov Durakova
    "Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"
    Alisa Kovalenko
    "Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"
    Maksim Shipov
    "Karykaturzysta"
    Andrei Litvinenko
    "Ruben i nowi znajomi", "Ruben i dziewczyna", "Zakochani"
    Lesya Matsko
    "Starsza pani z kolejki linowej", "Oligarcha i młode dziewczyny"
    Yana Antonets
    "Ruben i dziewczyna"
  • Zdjęcia
    Alexander Mashtaler
    "Kapitan i chłopiec", "Wysportowane starsze panie"
    Igor Prokofiev
    "Kapitan i chłopiec"
    Michail Lubarskiy
    "Kapitan i chłopiec"
    Aleksander Marinuk
    "Kapitan i chłopiec"
    Ivan Lubish-Kirdei
    "Weteran", "Starsza pani z kolejki linowej"
    "Nowożeńcy", "Ruben i nowi znajomi", "Zakochani"
    Pavel Levchuk
    "Starszy pan - historyk"
    Alexander Dudnik
    "Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"
    Maksim Shipov
    "Karykaturzysta"
    Vladimir Usik
    "Oligarcha i młode dziewczyny"
    Sergei Nikiforov
    "Ruben i dziewczyna"
    "Ruben i dziewczyna"
  • Dźwięk
    Ekaterina Morozova
    "Kapitan i chłopiec", "Wysportowane starsze panie", "Nowożeńcy", "Starszy pan - historyk", "Borys", "Karykaturzysta", "Poeci"
    Grigirij Bilik
    "Weteran", "Starsza pani z kolejki linowej", "Oligarcha i młode dziewczyny"
    Andrei Rogachev
    "Weteran"
    Lena Menzhyl
    "Pop", "Borys", "Dziewczyna", "Poeci"
    Andrei Litvinenko
    "Ruben i nowi znajomi"
  • Postprodukcja dźwięku
     
  • Montaż
     
  • Współpraca montażowa
    w napisach określenie funkcji: Asystent montażysty
  • Opieka artystyczna
     
     
     
  • Redakcja
    TVP
  • Tłumaczenie
    Marta Sachnevich
     
    Yana Filonenko
     
     
    Margarita Prokopenko
     
    Elena Sheremet
     
    nie występuje w napisach
  • Kierownictwo produkcji
     
     
    Sergiy Ostapchuk
    Kijów
    TVP
  • Producent
    Dyrektor Programu 2 TVP
     
  • Produkcja
     
     
  • Współfinansowanie
     
     
     

TOKIO OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2011
  • Barwny, 40 min

W tym filmie świt jest rzeczywiście przebudzeniem miasta. Ludzie wstają z łóżek, a widz może popatrzeć, jak śpią Japończycy. Potem poranna gimnastyka na ulicach i skwerach; tłumy przechodniów wykonują skłony, wymachy, podskoki. Zwyczajny obrazek, choć nagle w grupie ćwiczących pojawiają się nadzy zapaśnicy sumo. Olbrzymi. Dobroduszni. Ćwiczą razem z dziećmi i staruszkami. Właśnie ta podwójność obrazów jest najciekawsza. Pod cierpliwym spojrzeniem kamery zwykłe sytuacje, jak seans portretowy, wizyta w sklepie mięsnym czy w gabinecie wróża objawiają swoje drugie, zagadkowe znaczenie. Gdzieś między kadrami, kryje się inność, odrębność i niedostępność tego świata, mimo dobrze znanych, czasem nawet zbanalizowanych konturów. Fragmenty filmu, w których pojawia się wątek zbiorowej pamięci, dotyczącej horroru wojny czy niedawnej katastrofy w Fukushimie stanowią silny kontrapunkt dla zwykłych, rodzajowych scenek odzwierciedlających tokijską codzienność. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Park Je-bum
    "Poranek w Tokio"
    Yun Sang-sook
    "Poranek w Tokio", "Ogród na dachu"
    Jo A-ra
    "Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Teatr No", "Klub taneczny - bal w XXI wieku"
    Ippei Tateishi
    "Poranek w Tokio"
    Mio Kameyama
    "Poranek w Tokio", "Wróżbita"
    Saki Takahashi
    "Babcia Sakiego", "Bokser"
    Ai Lida
    "Polityk", "15 sierpnia", "Dr Honda", "Mama Ai"
    Ryotaro Ito
    "Portret pewnego małżeństwa"
    Yasuo Okoshi
    "Uchodźcy"
    Ryuichi Shimada
    "Teatr"
  • Pomysł filmu
    Daisuke Yamashita
    "Poranna gimnastyka"
  • Zdjęcia
    Park Je-bum
    "Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Ogród na dachu", "Święto zmarłych"
    Yun Sang-sook
    "Poranek w Tokio"
    Jo A-ra
    "Poranek w Tokio", "Szkoła języka japońskiego", "Klub taneczny - bal w XXI wieku"
    Ippei Tateishi
    "Poranek w Tokio", "Poranna gimnastyka", "Ogród na dachu", "Wróżbita", "Święto zmarłych"
    Mio Kameyama
    "Poranek w Tokio"
    Ryuichi Shimada
    "Poranna gimnastyka", "Teatr No", "Uchodźcy", "Teatr"
    Ryotaro Ito
    "Poranna gimnastyka"
    Ai Lida
    "Poranna gimnastyka", "Polityk", "15 sierpnia", "Mama Ai"
    Saki Takahashi
    "Babcia Sakiego", "Bokser"
    Ryotaro Ito
    "Portret pewnego małżeństwa"
    Sota Takahashi
    "Klub taneczny - bal w XXI wieku", "Mama Ai"
  • Dźwięk
     
     
    Saki Takahashi
    "Babcia Sakiego", "Bokser"
    Toshiyuki Takei
    "Babcia Sakiego"
    Yasumi Nagase
    "Szkoła języka japońskiego", "Wróżbita"
    Ippei Tateishi
    "Teatr No"
    Ryotaro Ito
    "Portret pewnego małżeństwa"
    Kei Tanaka
    "Uchodźcy"
    Ryuichi Shimada
    "Teatr"
  • Montaż
     
  • Nadzór montażu
     
  • Opieka artystyczna
     
     
     
  • Making of
     
  • Redakcja
    TVP
  • Kierownictwo produkcji
     
    Koichi Kuyama
    Tokio
    Kihei Yamamoto
    Tokio
    Mio Kameyama
    "Poranna gimnastyka"
    TVP
  • Producent
    Dyrektor Programu 2 TVP
     
  • Produkcja
     
     
  • Współfinansowanie
     
     
     

MOSKWA OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2011
  • Barwny, 51 min

Kilkanaście barwnych kamyków składa się na tę mozaikę z życia wielkiej metropolii, stolicy współczesnej Rosji. Na pierwszy rzut oka różnią się bardzo między sobą, tak jak różnią się światy prawosławnego mnicha, żołnierzy poborowych, samotnej emerytki, rodziny afgańskich imigrantów, strażniczki w metrze czy psychologa z telefonu zaufania. Każde z nich wrzucone zostało w inną przestrzeń, u każdego inaczej płynie czas i różnią się ich relacje z otaczającymi ludźmi. A jednak te mikrozbliżenia układają się w pewien czytelny wzór. Powtarzają się niektóre motywy, rekwizyty, sytuacje. Powracają niektóre słowa. Młodzi filmowcy z moskiewskich Wyższych Kursów Reżyserii stworzyli zbiorowy autoportret o niespodziewanie konsekwentnym kolorycie. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

MIŃSK OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Rok produkcji:
    2011
  • Barwny, 39 min

Grupka młodych chłopaków ubranych w sportowe bluzy biegnie przez miasto, traktując każdy murek, schody, ławkę w parku, a nawet pomnik jak naturalne przeszkody do pokonania przeskokiem, przerzutem lub saltem. Parkour w Mińsku, stolicy Białorusi? Czemu nie? Kamera przymuje ten punkt widzenia, zderzając się w locie ze zmianą warty przed pomnikiem Zwycięstwa, przechodniami w przejściach podziemnych i bywalcami miejskich deptaków. Czasem jednak zwalnia tempo, zaglądając do taksówki, sali wykładowej, laboratorium czy na lekcję fortepianu. W każdym z tych miejsc czeka na nas bohater, o którym trudno później zapomnieć, który zostawia znaczący ślad w dalszym biegu opowieści. Te portrety, wyraziste i pełne kontrastów, na chwilę uchylają przed nami kurtynę, która wciąż zakrywa życie na Białorusi i czyni zeń egzotyczną zagadkę. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

KISZYNIÓW OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2013
  • Barwny, 44 min

Życie w Kiszyniowie to nie bajka. Filmowy portret stolicy Mołdawii niesie ze sobą obrazy, które są tego potwierdzeniem. Oglądamy morderczą harówkę robotników w niesamowitym wnętrzu fabryki cegieł ukrytym pod ziemią w zboczu góry, śledzimy codzienną krzątaninę sprzedawczyni, która w sklepie, jak na posterunku, pojawia się już bladym świtem. Mieszkańcy Kiszyniowa są zaradni: jeśli nie mogą inaczej, zakładają małe biznesy w swoich mieszkaniach. Wchodzimy do takiego zakładu fryzjerskiego w bloku. Nieco ironiczny wydźwięk w tym kontekście zyskuje scena degustacji wina, podczas której przyszli koneserzy goszcząc się w luksusowej restauracji poznają tajniki receptorów smakowych, i uczą się rozpoznawać właściwe kolory i zapachy trunku stanowiącego naturalne bogactwo Mołdawii i jej znak rozpoznawczy. Największą siłą tego filmu są jednak wypowiedzi bohaterów. Z nich dowiadujemy się konkretnych informacji o zarobkach, warunkach pracy, służbie zdrowia, bezrobociu, polityce i emigracji. Te zdania padające w rozmowach, brzmiące naturalnie i bez dziennikarskich intencji stają się źródłem konkretnej wiedzy o życiu mieszkańców Kiszyniowa, przypominają, że prawdziwy dokument żywi się okruchami realności. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Vasilie Fotescu
    "Pod Ziemią"
    Yaroslava Zelinscaia
    "Sklepik", "Salon piękności"
    Vlad Bolgarin
    "Aktorzy"
    Ekaterina Trokhina
    "Konduktorka"
    Ilinka Stînca
    "Urząd pracy"
    Victor Galuşca
    "Obiad"
    Lilia Petrina
    "Degustacja wina"
    Vsievolod Takii
    "Degustacja wina"
    Xenia Ciuvaşeva
    "Szpital"
    Rada Ursu
    "Balet"
    Marina Shupac
    "Włochy", "Rodzina"
  • Zdjęcia
    Sergiu Padurean
    "Pod Ziemią"
    "Sklepik", "Konduktorka", "Salon piękności", "Degustacja wina"
    Vlad Bolgarin
    "Aktorzy"
    Ekaterina Trokhina
    "Konduktorka"
    Lucia Lupu
    "Urząd pracy", "Rodzina"
    Xenia Ciuvaşeva
    "Urząd pracy", "Szpital"
    Victor Galuşca
    "Obiad"
    Sergiu Padurean
    "Włochy"
  • Korekcja barwna
     
  • Aranżacja muzyki
    Alexe Pupăzan
     
  • Dźwięk
     
    Vlad Bolgarin
    "Aktorzy"
    Alexe Pupăzan
    "Urząd pracy"
  • Montaż
     
    Vlad Bolgarin
    "Aktorzy"
    Natalia Shaufert
    "Salon piękności"
    Xenia Ciuvaşeva
    "Szpital"
  • Realizacja
    Călin Lozan
    "Okna"
    Victor Galusca
    "Okna"
    Andrei Moraru
    "Okna"
    Ekaterina Trokhina
    "Okna"
    Eugeniu Bocancea
    "Okna"
    Maria Popova
    "Okna"
    Rada Ursu
    "Okna"
  • Opieka artystyczna
     
     
     
  • Konsultacja
    operatorska
  • Redakcja
    redaktor prowadzący; TVP
    redaktor prowadzący; Belsat
  • Tłumaczenie
    Tatiana Chitii
     
    Ksenia Marcov
     
    Anastasia Ponomari
     
    Zurab Kochyashvili
     
     
    Eugen Poleacek
     
     
     
  • Kierownictwo produkcji
     
    TVP
    Sierhei Pelesa
    Belsat
    Victoria Dunaeva
    Belsat
  • Koordynacja produkcyjna
    Vitalie Cîrhană
    Kiszyniów
  • Produkcja
     
     
     
  • Współfinansowanie
     

BYDGOSZCZ OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2013
  • Barwny, 49 min

Bydgoszcz nie jest metropolią i to odróżnia ją od stolic, które zostały do tej pory sportretowane w cyklu "Świat od świtu do zmierzchu". Choć życie płynie tu wolniejszym rytmem, to jednak Bydgoszcz nie ma charakteru prowincjonalnego miasteczka. Malowniczo poprzecinane siecią kanałów śródmieście tętni ruchem ulicznym, widać nowe, budowane z rozmachem inwestycje a ludzie, jak to ludzie, wiecznie się dokądś spieszą… Przewodnikiem po Bydgoszczy okazuje się kominiarz. Postać realna, ale także poetycko metaforyczna, spogląda z wysokości dachów i kominów na miasto, jak jego tajemniczy opiekun i patron. Razem z nim wchodzimy do mieszkań, przeważnie biednych bo ogrzewanych starymi piecami węglowymi i przysłuchujemy się zwykłym sąsiedzkim rozmowom, w których od słów ważniejsza jest mowa ciała, ludzkie zachowanie, gesty, uśmiechy, spojrzenia. W tym teatrzyku codzienności mieszka wciąż wiele ciepła i zaufania, o wiele więcej niż przywykliśmy sądzić. Taki ciepły, przyjazny charakter mają również sceny podpatrzone w kolekturze gier losowych, rozmowa o ulubionych filmach ze staruszkiem kinomanem, który od osiemdziesięciu lat nieprzerwanie prowadzi sprawozdawczą buchalterię obejrzanych utworów, ale także wzruszająca scena codziennej opieki nad starszą panią, cierpiącą na zanik pamięci. Ciężar gatunkowy tych rozmów powoli rośnie, by swą kulminację osiągnąć w niesamowitej dyskusji grabarzy na zapleczu zakładu pogrzebowego, którzy odpoczywając po całym dniu pracy zaczynają się spierać o istnienie Boga i różnicę pomiędzy tym co żywe i martwe.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

EREWAŃ OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2013
  • Barwny, 43 min

Jeden z bohaterów tego filmu, operator wielkiego dźwigu budowlanego patrzy na miasto z wysoka. Widzi niejedno. Ten dystans i samotność na wysokościach prowokuje do przemyśleń, którymi chętnie się dzieli z twórcami filmu. Kamera i my, widzowie, razem z nią przejmujemy ten punkt widzenia. Oglądamy z góry dachy domów, wijące się wśród nich pasma ulic i nagle zauważamy młodą dziewczynę, robiącą fotografie. Ona też lubi odgórną perspektywę. Maluje panoramy miasta z widokami dachów o spokojnej, nieco melancholijnej kolorystyce. Paradoksalnie jednak, ten film trzyma się blisko ziemi. Widzimy jak żyje wielodzietna rodzina, w której ojciec zbiera złom a jeden z synów sprzedaje na ulicach śródmieścia święte obrazki za grosze. Widzimy jak w piwnicznej piekarni pracują kobiety wypiekające starodawnym sposobem lawasze, ormiańskie chleby. Przyglądamy się także codziennym rytuałom starego małżeństwa, ich pogodnym pogwarkom, niespiesznym gestom i milczeniu, w które się pogrążają. Spokojna narracja filmu próbuje uchwycić coś, co wypełnia przestrzeń pomiędzy wzniosłą perspektywą dźwigu z widokiem na Ararat a przyziemną krzątaniną wokół codziennych spraw, walką o przeżycie kolejnego dnia. Każdy widz będzie musiał nazwać to po swojemu.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

  • Reżyseria
    Alla Harutyunyan
    "Wagon"
    Tatevik Baghdasaryn
    "Lawasze", "Kaskada"
    Aren Malaqyan
    "Miłość"
    Andranik Harutyunyan
    "Dywany"
    Lusine Papoyan
    "Kalendarze"
    Argishti Madancyan
    "Szkoła"
    Vahan Khachatryan
    "Kierowca autobusu"
    Vruyr Simonyan
    "Dźwig", "Kaskada"
    Ani Hakobyan
    "Lekcja śpiewu"
    Mery Aghakhanyan
    "Marzenie o Erewaniu"
    Ashot Hovsepyan
    "Dachy Erewania"
  • Zdjęcia
    Vardan Harutyunyan
    "Dźwig"
    Martin Hovhannisyan
    "Wagon", "Miłość", "Dźwig", "Lekcja śpiewu", "Dachy Erewania"
    Vruyr Simonyan
    "Lawasze", "Dźwig"
    Gabriel Mirakyan
    "Dywany"
    Vahe Hakobyan
    "Kalendarze"
    Argishti Madancyan
    "Szkoła"
    Areg Kozmoyan
    "Kierowca autobusu"
    Mery Aghakhanyan
    "Marzenie o Erewaniu"
    Hayk Gevorgyan
    "Dachy Erewania"
  • Korekcja barwna
     
  • Dźwięk
    Belsat
    Tatevik Manukyan
    "Wagon", "Miłość", "Lekcja śpiewu"
    Nikolay Hovhannisyan
    "Dywany"
    Mariam Mirzoyan
    "Lekcja śpiewu"
  • Montaż
     
  • Tłumaczenie
     
    Eleonora Zalyan
     
    Rima Sukiasyan
     
    Meline Yeghoyan
     
    Zuzanna Suszanik-Zakaryan
     
    Arshak Stepanyan
     
     
    Zurab Kochyashvili
     
    Adrian Rotaru
     
  • Opieka artystyczna
     
     
     
  • Konsultacja
    operatorska
  • Koordynacja
    Anush Kocharyan
    Erewań
    Anahit Khachatryyan
    Erewań
  • Redakcja
    TVP
    Belsat
  • Kierownictwo produkcji
     
    TVP
    Sierhei Pelesa
    Belsat
    Victoria Dunaeva
    Belsat
  • Produkcja
     
     
     
  • Współfinansowanie
     

TBILISI OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2013
  • Barwny, 43 min

Dwa samochody pędzą po krętych i stromych ulicach stolicy Gruzji: taksówka prowadzona przez wesołego i ciekawskiego uciekiniera z Suchumi i karetka pogotowia z ekipą ratowników medycznych, niosących pomoc w nagłych wypadkach. Przypadkowi pasażerowie, przypadkowe rozmowy, mikro-spotkania, mini-relacje. Karuzela twarzy, gestykulacji, spojrzeń, uśmiechów. Nieprzerwany potok słów. Tbilisi przez szybę samochodu wydaje się tętnić życiem, energią, ludzką zaradnością, choć rozmowy często bywają niewesołe. Bieda, bezrobocie, choroby, emigracja, konflikty polityczne - o tym mówią pasażerowie, to właśnie tym problemom codziennie stawiają czoła. Niekiedy kamera usamodzielnia się, aby zajrzeć do wnętrza mieszkań, przysłuchać się toastom przy wieczerzy, zobaczyć jak wygląda egzamin szkolny, próba koncertu chóralnego, lekcja dla niewidomego, wiejskie wesele, czy ślubna ceremonia. I znowu powrót na rozgrzaną palącym słońcem, gwarną ulicę, pełną przechodniów, sprzedawców i kupujących. Strumień zdarzeń i ludzi rejestrowany jest płynnie i z szybkością przywodzącą na myśl teledyski. Po obejrzeniu tej panoramy nie pamięta się pojedynczych bohaterów, ale pozostaje silne wrażenie ich wspólnej obecności, która ma swoją niezatartą, osobliwą specyfikę. Jest w tym chyba jakaś magia…

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

KALKUTA OD ŚWITU DO ZMIERZCHU

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2015
  • Barwny, 53 min

Sercem Kalkuty jest rzeka Ganges, wyraźnie wybijająca rytm, w jakim mieszkańcy budzą się każdego dnia. To nad jej brzeg przychodzą na poranne i wieczorne modlitwy, tu też rozpoczyna się opowieść o tym niezwykłym mieście. Kolory i dźwięki onieśmielają swoją intensywnością, zacierają się granice pomiędzy ubóstwem a przaśnością, Kalkuta jest w ciągłym biegu. Miasto przepełnione jest ludźmi, z których każdy ciężko pracuje, aby godnie żyć. Śpiewak z pociągu zbiera na studia syna, dwóch młodych chłopców zajmuje się kozami, aby wydać siostrę za mąż, mała dziewczynka robi akrobacje na linie, utrzymując w ten sposób całą rodzinę. Pomimo ciężkich warunków, w jakich przyszło im żyć, mieszkańcy Kalkuty nie zapominają o swoich marzeniach i o tym, co w życiu jest naprawdę ważne. Studenci uniwersytetu walczą o prawa kobiet, dzieci z Kalighatu uczą się jak dobrze traktować bliźnich, a pracownik Taty rozważa zmianę pracy, marząc o karierze filmowca. Kalkuta na pierwszy rzut oka wydaje się być pogrążona w chaosie, jednak z czasem łatwo zauważyć, że spod tej powierzchowności przebija się niezwykła harmonia, w jakiej mieszkańcy nauczyli się żyć. Pomimo wciąż obecnej na ekranie ciężkiej pracy, z przewijających się twarzy nie znikają uśmiechy, zarówno dziecięce, jak i te doświadczone życiem. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2024.03.01 01:50:31
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.