Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE!
W tytułach filmów w wyszukiwarce nie uwzględniamy występujących w nich znaków przestankowych.
Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

KONCERT

  • Spektakl telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1997. 04. 07
  • Barwny, 56 min

Na artystycznej drodze Feliksa Falka (ur. 1941), reżysera filmowego i teatralnego, autora scenariuszy, sztuk teatralnych i słuchowisk, debiut literacki nastąpił najwcześniej - na łamach "Dialogu" w 1967 r. ukazała się "Winda", dwie inne jednoaktówki "Tama" i "Wnyki" zostały nagrodzone w konkursie Teatru Ateneum, zaś "Przyjęcie" i "Pięciokąt" zdobyły w TV nagrodę w konkursie na sztukę współczesną. Później zainteresowania twórcy zdominował film - reżyserował (by wspomnieć tylko najgłośniejsze tytuły: "Wodzirej", "Idol", "Szansa", "Był jazz", "Bohater roku", "Samowolka"), pisał scenariusze filmowe ("Wielki bieg", "Baryton"). Równolegle stworzył wiele interesujących, nierzadko nagradzanych inscenizacji na scenach różnych teatrów. Nie zarzucił też dramatopisarstwa - w latach 80. powstały m.in. sztuki "Tam i z powrotem", "Węzeł", "Aktorki", lata 90. przyniosły m.in. "Audiencję" i "Protest", "Demokrację" oraz opublikowany w 1995 r. "Koncert".
Akcja sztuki dzieje się współcześnie, w posiadłości wybitnego kompozytora, w dniu organizowanego przezeń koncertu promującego młode talenty. Punktem kulminacyjnym wieczoru ma być wykonanie przez pana domu fragmentów jego najnowszego dzieła. Mistrz ma nadzieję, że koncert wejdzie na stałe do kalendarza najważniejszych imprez muzycznych kraju, wydaje się jednak, że już to pierwsze spotkanie budzi niewielkie zainteresowanie w kręgach osób, na których Igorowi zależy najbardziej. Olek Rostocki, rzecznik kompozytora odpowiedzialny też za public relations, opowiada przybyłemu właśnie z zagranicznych wojaży szefowi, kto wymówił się od przyjścia na koncert. Linger, menedżer i agent Igora, przywozi jeszcze groźniejsze sygnały ze świata - monachijski wydawca Heiman wycofał się z nagrania nowego utworu, ponieważ kompakt z "Trzecim Koncertem" sprzedawał się źle i na "Czwartym" mógłby już sporo stracić. Laroche i Schack z Kolonii zachowali się podobnie, bo w nikt nie chce ryzykować inwestowania własnych pieniędzy w "skończonego" twórcę. Igor nie chce przyjąć do wiadomości oczywistej prawdy, że od pewnego czasu nęka go kryzys twórczy. Nie chce pogodzić się z odejściem młodej sekretarki, w której jest naprawdę zakochany. Alicja stawia go jednak przed faktem dokonanym, wiedząc, że Igor, jak każdy wielki artysta jest potwornym egocentrykiem i nie zmieni swego życia z powodu jakiejś przelotnej fascynacji. Wreszcie dochodzi do decydującej rozmowy bohatera z żoną. Lidia przez 30 lat ich małżeństwa tolerowała obecność innych kobiet w jego życiu, bo po każdej przygodzie wracał do niej, łączyło ich coś naprawdę głębokiego. Dopóki komponował olśniewające utwory, jej poświęcenie miało sens, czemuś służyło. Jednak jego ostatnie koncerty są złe. Igor jest oburzony, że żona ośmiela się ingerować w jego życie. Zarzuca jej, że tak samo postępowała z ich synem, że to ona go zabiła... Otwieranie dawno zabliźnionych ran pogłębia przepaść między małżonkami. Igor zostaje sam. Odchodzi oddany mu Olek Rostocki, zrażony niesprawiedliwością szefa, rezygnację składa również Linger, na odchodnym nie szczędząc mistrzowi przykrych uwag. Burzliwą rozmowę podsłuchuje i z ukrycia nagrywa dziennikarz, ten sam, który jako pierwszy ośmielił się napisać druzgocącą recenzję o dziele wybitnego kompozytora. Dzień, który miał przysporzyć chwały zasłużonemu artyście, staje się przełomowym momentem w jego życiu, pod wieloma względami. Igor wyciaga jednak właściwe wnioski z ostatnich wydarzeń. I stać go na to, by podjąć niełatwe decyzje. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Pierwowzory
schowaj

Pierwowzór
KONCERT
AutorFeliks Falk

Varia
pokaż

Nagrody
schowaj

  • 1997
    Warszawa (Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej)-nagroda aktorska
2024.03.01 00:35:06
© 1998-2024 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.

Informacja o zasadach publikacji linków i danych adresowych w serwisie filmpolski.pl w ramach pakietu premium.

Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.