Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

PROM DO SZWECJI

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1979
  • Premiera:
    1980. 06. 09
  • Gatunek:
    Film kryminalny, Film sensacyjny
  • Barwny, 2734 m, 96 min

Polskie organa MO są zaniepokojone sygnałami o trwającym od pewnego czasu przemycie do Szwecji cennych ikon, dokonywanym ponoć droga morską. Podejmują więc kroki, zmierzające do zdemaskowania nieuchwytnej dotąd szajki przestępców. Szczepan Zadra jest Polakiem mieszkającym stale w Szwecji. Pracuje w międzynarodowej firmie trans-portowej "Oglund", co umożliwia mu częste i nie budzące podejrzeń kontakty z Polską. Jest to cenne, bowiem Zadrę zatrudnia też jako wspólnika Samuelson, właściciel sztokholmskiego antykwariatu. Właśnie w jego antykwariacie Szczepan poznaje Agatę, dziewczynę, która przebywając służbowo w Szwecji przywiozła Samuelsonowi przesyłkę z Warszawy. Agata nie domyśla się, że pakunek jaki otrzymała od warszawskiego antykwariusza Gerbera zawiera ikonę - Gerber przesyła Samuelsonowi co miesiąc jedną. Tym razem w paczce jest także prasowa informacja o sensacyjnym odkryciu w kościele w Surołazach - małym polskim miasteczku. Istnieje hipoteza, że znajdujący się tam obraz jest autorstwa Rafaela. Zadra i Agata nawiązują bliską znajomość, jednak Szczepan nie wtajemnicza dziewczyny w swą działalność. Tymczasem Samuelson, pragnąc jak najszybciej zdobyć obraz, poleca Zadrze natychmiastowy wyjazd do Polski. Ich wspólnicy obserwują kościół, ustalają najdogodniejszy termin dokonania kradzieży i czynią pierwsze przygotowania do akcji. Korzystając z nieobecności proboszcza Zadra dostaje się nocą do kościoła, wycina obraz z ramy, umieszcza w niej kawałki nadpalonego płótna i powodując zwarcie starej instalacji - podpala ołtarz, potem niezauważony odjeżdża. Przedstawiciele MO, straży pożarnej i konserwatorzy ustalają prawdziwą przyczynę pożaru. Na przejściach granicznych zostaje ogłoszony alarm. Zadra jedzie samochodem do Świnoujścia. Podróż odbywa na holu - stalowej rurze, w której znajduje się obraz. Dojechawszy jednak do przejścia na granicy, Zadra wpada w panikę, zawraca i przekraczając dozwoloną szybkość wzbudza zainteresowanie milicji. Porzuca więc swoje volvo, zakopuje rurę i znika. Funkcjonariusze MO aresztują Gerbera, a wywiadowcy udają się do mieszkania byłej dziewczyny Zadry. Wbrew jej zaprzeczeniom, odkrywają go tam, ale Zadrze po szaleńczej ucieczce po dachach udaje się umknąć. Poraniony, wzywa na pomoc Agatę. Poleca jej, by zawiadomiła Samuelsona o konieczności realizacji II wariantu - antykwariusz ma przybyć jachtem, by odebrać obraz i wspólnika. Zadra i Agata jadą nad morze, po drodze odkopując obraz. Oczekiwanie na Samuelsona w szopie na plaży niepokojąco się jednak przedłuża. Nie wiedzą, że wspólnik podjął próbę dotarcia do Zadry, lecz zrezygnował na widok okrętów na polskich wodach terytorialnych. Agata wyrusza po pomoc lekarską dla rannego towarzysza. Wracając, widzi milicyjne auta i zabierającą Zadrę karetkę - powrotną drogę odbywa sama.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 05:12:29
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Fotos-Art Robert PakaPiotr LitwicMuzeum KinematografiiMakuFly Marcin Makowski