Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

DZIKI WSCHÓD

  • Film dokumentalny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1998
  • Barwny, 55 min

Reportaż z Bieszczad, życie ludzi, ich praca. Urzekająca oryginalnością narracji, barwnością obrazu, wreszcie samym tematem opowieść o mieszkańcach... Karpatlandii, precyzyjnie - starych Karpat, gdzie zatrzymał się czas a życie toczy się tak leniwie jak przed wiekami. Opowieść zaczyna się od święta country w Ustrzykach Dolnych, których formuła faktycznie przypomina dziki Zachód, choć to Wschodnia Europa. Codzienność Karpat to domy budowane przy użyciu drewna, gliny, słomy i wody, motopompa strażacka przerobiona na samochód, owce gnane na hale, nurt rzeki wykorzystywany jako... pralnia. W kapitalizm nikt tam nie wierzy, bo jak go budować bez kapitału, którego nikt nie chce zainwestować w krainę "Gdzie diabeł mówi dobranoc". "U nas nikt jeszcze nie wierzy, że pieniądze zbawią świat i rozwiążą wszystkie problemy" - mówi narrator - Jerzy Offierski (niezapomniany radiowy Sołtys Kierdziołek), którego głos, składnia i sposób mówienia idealnie pasują do ekranowego obrazu. Ten koniec świata ma jednak i swoich bohaterów - jest nim więziony przez komunę i zaciekle przez lata z nią walczący ojciec dziesięciorga dzieci, dziś hodowca pstrągów. Życie toczy się tu z szybkością 45 km na godzinę - bo tak jeździ miejscowy pociąg , co nikomu jednak nie przeszkadza. Ten film ogląda się jak baśń o świecie minionym, którego nie ma. Nie przychodzą na myśl takie słowa jak zacofanie, wręcz przeciwnie, ogląda się go z zazdrością. Ale to już wyłącznie zasługa reżysera i scenarzysty w jednej osobie. [TVP]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 02:58:57
© 1998-2019 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl działa na podstawie art. 2 Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. 2018 poz. 1000).
Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl współpracuje z TVN w zakresie publikacji promocyjnych materiałów audiowizualnych. Administratorem danych pozyskanych w związku z emisją tych materiałów jest TVN.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.plAnna Gostkowska