Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

DWIE MIŁOŚCI

  • Tytuł alternatywny: BRUCKEN DER LIEBE
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska, Niemcy (1989- )
  • Rok produkcji:
    2002
  • Premiera:
    2002. 09. 01
  • Gatunek:
    Film obyczajowy
  • Barwny, 88 min

    Okres zdjęciowy: 7 października - listopad 2001.
    Plenery: Mazury, Olsztyn, Gietrzwałd, Erfurt.

    W filmie wykorzystano fotografie Mirosława "Mici" Bojenko.

"Interesują mnie pogranicza" - powiedział w jednym z wywiadów Mirosław Bork. Pogranicza jednak to pojęcie dość ogólne. Konkrety przynoszą dwa filmy autora "Konsula": "Cudze szczęście" (1997) i - jak na razie ostatni - "Dwie miłości". Oba zrealizowano w koprodukcji polsko-niemieckiej. Oba dotyczą skomplikowanej, pełnej bólu i wzajemnych urazów, historii Polaków i Niemców. Urodzony w Wejherowie Bork dorastał na Ziemi Kaszubskiej. Zna więc "od podszewki" powikłane dzieje wielu rodzin, które rodzieliła wojna i powojenne wysiedlenia. Przez wiele lat był to w Polsce temat tabu. Dziś, w dobie starań naszego kraju o członkostwo w Unii Europejskiej, stał się stałym składnikiem debaty publicznej po obu stronach Odry. W tę debatę świetnie wpisują się "Cudze szczęście" i "Dwie miłości". Oba filmy mają wspólne przesłanie. Jest nim trudne dążenie do pojednania, przerzucenia "mostów" ponad bolesną przeszłością w imię lepszej przyszłości. Wyczuwalny w obu utworach walor propagandowy i publicystyczny nie zaciera na szczęście ich wartości artystycznych.

Christina - młoda niemiecka dziennikarka, otrzymuje polecenie przygotowania reportażu z Mazur dla niemieckiej prasy kolorowej. Nie ma na to najmniejszej ochoty, bo właśnie ma wyjechać z Thomasem, swym szefem i jednocześnie narzeczonym do Francji na od dawna planowany urlop. Niestety, narzeczony jest przede wszystkim szefem, próba buntu się nie udaje i Christina musi pojechać do Polski.
Jakby tego było mało, w dzień wyjazdu nieznani sprawcy kradną jej samochód, narzeczony pozostawia ją samej sobie i jedyną szansą ratunku staje się Elza - pochodząca z Mazur babka Christiny, a jeszcze bardziej jej samochód.
Elza, pełna wigoru starsza pani, zgadza się na pożyczenie samochodu, jednak tylko pod warunkiem, że jego najważniejszą zawartością w ciągu całej podróży będzie ona sama. Christina godzi się, chcąc nie chcąc, i dla obu Niemek rozpoczyna się najważniejsza podróż w ich życiu.
Dla Elzy to podróż sentymentalna - pierwszy raz po wojnie znajduje się w kraju dzieciństwa i młodości. Razem z nią jeszcze raz przeżywamy uroki tej niezwykłej ziemi. Jednak szybko orientujemy się, że starsza pani, ukrywa swój prawdziwy cel - poszukiwanie Joachima, swej pierwszej miłości.
Dla Christiny konieczność liczenia się z kaprysami babki, to jeszcze jedno utrudnienie, nie dostrzega, że los jej sprzyja dając szansę na niezwykły materiał dziennikarski.
Tę szansę dostrzega za to Marek - łowca chmur, polski fotograf, pasjonat Warmii i Mazur wynajęty przez Christinę. Odmienne widzenie dziennikarstwa, historii prawdziwej i osobistej, natychmiast doprowadza do ostrego konfliktu pomiędzy Christiną i Markiem, konfliktu który krok po kroku przeradza się w nieuświadomione uczucie.
Kiedy jednak w końcu oboje orientują się, jak daleko zabrnęli, do Olsztyna przyjeżdża Thomas, a babka odnajduje ślady Joachima...

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

2017.02.11 06:27:46
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
e-teatr.plAnna GostkowskaInstytut Teatralny im. Zbigniewa RaszewskiegoStowarzyszenie Autorw Zdj Filmowych