Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

BABY BLUES

  • Tytuł alternatywny: BEJBI BLUES
  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2012
  • Premiera:
    2013. 01. 04
  • Barwny, 101 min

Siedemnastoletnia Natalia postanawia urodzić dziecko, by zaspokoić potrzebę miłości, której nie dała jej rozbita rodzina. Czy jednak zdoła pogodzić macierzyńskie obowiązki z pragnieniami i ambicjami niefrasobliwej nastolatki?
"Bejbi blues" to drugi film wyreżyserowany przez Katarzynę Rosłaniec, autorkę głośnych "Galerianek". Podobnie jak w poprzedniej produkcji, również i tu artystka przygląda się współczesnym nastolatkom, a właściwie tej ich części, która pozbawiona wsparcia rodziców oraz ukształtowanej w domach hierarchii wartości i wzorców osobowych, na własną rękę szuka sposobu na "dorosłe życie". W rezultacie obiera sobie za "nauczycieli" wykreowany przez media sztuczny świat popkultury, mamiący podrasowanymi przez speców od PR - u wizerunkami celebrytów, a także modami na zmieniający się co kilka miesięcy "lifestyle". Jako że ostatnio na topie jest mieć małe dziecko, również główna bohaterka "Bejbi blues" decyduje się je urodzić. Od tej pory jednak jej wewnętrzny świat, uformowany zarówno przez samotność i głód miłości, jak i przez wizje rzeczywistości rodem z kolorowych czasopism dla nastolatek, musi się zderzyć ze światem realnym, który rzadko wybacza naiwność i brak odpowiedzialności. Czy postawiona wobec nowych, niezwykle wymagających wyzwań Natalia szybko dojrzeje, czy też przeciwnie wybierze "ucieczkę od dorosłości", unieszczęśliwiając przy okazji zarówno siebie, jak i swego małego Antosia? Katarzyna Rosłaniec szuka w "Bejbi blues" odpowiedzi na to pytanie bez nadmiernego moralizatorstwa, ale i bez idealizowania swej bohaterki oraz jej rówieśników, którzy korzystając z uroków dorosłości, nierzadko wybierają spośród nich to, co najgorsze. Strzałem w dziesiątkę okazała się odważna decyzja reżyserki, by główne role powierzyć młodocianym naturszczykom. Mimo zauważalnego czasami braku wyrobienia aktorskiego, ich obecność przydaje filmowi autentyzmu, zwłaszcza w sferze językowej. Na uwagę szczególnie zasługuje świetny występ Magdaleny Berus w trudnej roli Natalii. Oryginalna jest też koncepcja plastyczna świata przedstawionego w "Bejbi blues". Pełna jaskrawych kolorów (z przewagą różowego), mocnych kontrastów i teledyskowo stylizowanych kadrów ujmuje niejako w nawias realizm fabuły, zbliżając ją do konwencji bloga, prowadzonego przez młodą dziewczynę, rozdartą między twardymi wymogami życia, a naiwnymi, niedojrzałymi marzeniami.
Siedemnastoletnia Natalia, wychowywana samotnie przez matkę, postanawia zajść w ciążę, by "mieć kogoś do kochania", a po części również dlatego, że przecież "fajnie jest mieć dziecko". Na ojca wybiera swego chłopaka, Kubę, którego życie sprowadza się w większości do jazdy na deskorolce, palenia jointów oraz imprezowania. Kiedy mały Antoś przychodzi na świat, matka Natalii wyjeżdża do Niemiec "za pracą" (tak przynajmniej twierdzi), zostawiając córce mieszkanie i obietnicę regularnego przesyłania pieniędzy. Kuba, najwyraźniej traktujący spłodzenie dziecka jako przysługę dla swej dziewczyny, nie zamierza rezygnować z dotychczasowego stylu życia. Natalię odwiedzają natomiast jego rodzice, deklarując pomoc, także finansową. Dziewczyna jednak traktuje ich oschle. Pragnie wychowywać swoje dziecko razem z jego ojcem, oczywiście pod warunkiem, że ten zechce sobie o nim przypomnieć.
Mijają miesiące. Kuba nawiązuje romans z matką Natalii. Ta bowiem okłamała córkę i nie wyjechała do Niemiec, tylko po prostu się przeprowadziła.Tymczasem do Natalii wprowadza się Martyna - dziewczyna kolegi, chwilowo nie mająca się gdzie podziać. Pod jej wpływem w młodocianej, przygniecionej obowiązkami matce na nowo budzi się nastolatka, spragniona swobody, imprez i modnych ciuchów. Natalia zaczyna coraz częściej oddawać dziecko pod opiekę ekscentrycznej sąsiadki, chodzić na dyskoteki, a nawet brać narkotyki. Odżywa też marzenie o karierze modystki. Czy Natalii uda się je zrealizować, nie krzywdząc przy okazji Antosia? [TVP]

Zwiastun
pokaż

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Nagrody
schowaj

  • 2013
    Berlin (Międzynarodowy Festiwal Filmowy)-Kryształowy Niedźwiedź dla najlepszego filmu w sekcji "Generation 14plus"
  • 2013
    Kraków (Międzynarodowy Festiwal Kina Niezależnego "Off Plus Camera")-Nagroda Główna "Polski Noble Filmowy" w Konkursie Polskich Filmów Fabularnych
  • 2013
    Magdalena Berus
    Zittau (Neisse Filmfestival)-Nagroda dla najlepszej aktorki
  • 2013
    Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival)-Nagroda Specjalna Jury
  • 2013
    Magdalena Berus
    Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival)-Nagroda za debiut aktorski
  • 2013
    Matylda Rosłaniec
    Gdynia (do 1986 Gdańsk) (Festiwal Polskich Filmów Fabularnych; od roku 2012 Gdynia Film Festival)-Nagroda za kostiumy
  • 2014
    Magdalena Berus
    Nagroda im. Zbyszka Cybulskiego Nominacja; za rok 2013
© 1998-2015 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WiktorGlinka AgencyFabryka Obrazue-teatr.pl