Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

OPOWIEŚCI WEEKENDOWE

  • Cykl fabularny
  • Rok produkcji:
    1996-2000

"Będzie to autorski serial, przypominający trochę polskie kino moralnego niepokoju. W jego skład wejdą historie, opowiadające o różnych bohaterach i ich problemach. Cechą wiążącą te opowieści będzie czas ich trwania, czyli w tym wypadku jeden weekend. Chcę w tych filmach pokazać różne przypadłości współczesnej inteligencji, ludzi, którzy próbują odnaleźć się w tych trudnych czasach" - zwierzał się w jednym z wywiadów Krzysztof Zanussi. Mówiąc o "trudnych czasach" miał na myśli głównie nagłą zmianę pozycji społecznej inteligencji, jej pauperyzację i konfuzję wobec "importowanego" z Zachodu kultu pieniądza. W odróżnieniu od wielu wcześniejszych produkcji reżysera w "Opowieściach..." często gości humor i ironia. Krytyka przywitała cykl Zanussiego z mieszanymi uczuciami. Zarzucano twórcy m.in. zarzucenie dawnej subtelności w przedstawianiu moralnych konfliktów i psychologii postaci. "Zanussi zapomniał, że jest mistrzem psychologicznego światłocienia. Zaczął robić filmy proste jak "konstrukcja samochodowego lewarka" - pisano. Z drugiej wszakże strony trudno zaprzeczyć, że humor i łagodna ironia objawiły widzom "innego Zanussiego" - nieco filuternego, "cieplejszego" i bardziej "ludzkiego". Dowodem nie tylko "Opowieści weekendowe", lecz także pełnometrażowy "Cwał" - w opinii wielu recenzentów, najlepszy od kilku lat film reżysera.

DAMSKI INTERES

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1996. 03. 19
  • Gatunek:
    Film psychologiczny
  • Barwny, 56 min

    Plenery: dom Krzysztofa Zanussiego w Laskach.

Żyjąca samotnie i skromnie czterdziestoletnia Zofia wybiera się na weekend do swojej koleżanki Doroty wynajmującej willę za miastem. Ma tam zjawić się także Anna, lekarka. W czasach studenckich te trzy kobiety działały w "Solidarności", a teraz spotykają się od czasu do czasu, by powspominać dawne czasy i poplotkować. Tym razem Anna przywozi ze sobą gości - młode, szczęśliwe małżeństwo, dla którego kombatanckie wspomnienia pań w średnim wieku brzmią odlegle, a czasami nawet śmiesznie. Patrząc na tych młodych ludzi Zofia uświadamia sobie, że przez zaangażowanie w działalność polityczną zmarnowała sobie życie prywatne. Gra telewizor, w jednym z programów pojawia się Łukowska, niegdyś partyjna działaczka, a obecnie business woman roku. To właśnie jej donos sprawił, że Zofii zatrzymano paszport w czasie, gdy jej chłopak przebywał za granicą. W wyniku tego ich związek rozpadł się. Dorota i Anna widząc zgryzotę Zofii po jakimś czasie zapraszają Łukowską do willi. Planują odbyć nad nią sąd koleżeński i wymierzyć sprawiedliwość. Przy tej okazji odkrywają w sobie namiętności, o istnieniu których być może nie miały pojęcia.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

SŁABA WIARA

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1997. 03. 24
  • Gatunek:
    Film psychologiczny
  • Barwny (negatyw: Eastman Kodak), 54 min

Bohaterami filmu są małżonkowie, których jedyne dziecko prawdopodobnie zachorowało na białaczkę. Szczegółowe badania mają potwierdzić, czy rzeczywiście tak jest. Oczekiwanie na wyniki wywołuje w rodzicach silny stres. Postawieni w sytuacji krańcowej zaczynają desperacką rozmowę na tematy cierpienia i śmierci. Między małżonkami dochodzi do różnicy zdań. Olga oskarża Tomasza o brak wiary w Boga i cud. Tomasz nie dopuszcza zaś do siebie myśli, że jego "słaba wiara" może sprowadzić nieszczęście na syna.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

UROK WSZETECZNY

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1998. 03. 24
  • Barwny (negatyw: Kodak), 55 min

    Plenery: dom Krzysztofa Zanussiego w Laskach.

Z winy Karola, źle opłacanego pracownika naukowego po trzydziestce, jego małżeństwo z Iwoną jest w stadium ostrego kryzysu. Na tle rozkwitających fortun będących dziełem młodych zaradnych ludzi ich ubogie mieszkanko w bloku jest dla Iwony świadectwem niedołęstwa i braku zaangażowania męża. Dlatego skromny, idealistyczny i pełen poczucia winy Karol daje się wepchnąć swej żonie w ręce fotografa reklamowego, a z jego rąk wpada niemal dosłownie w objęcia milionera - homoseksualisty, który daje mu dobrze płatną pracę w charakterze osobistego sekretarza. Nie jest natomiast jasne, czego oczekuje . . . w zamian. Karol wchodzi w dwuznaczną grę, w której jego miłość własna i związek z Iwoną są wystawione na ciężką próbę.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

NIEPISANE PRAWA

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1996
  • Premiera:
    1998. 04. 28
  • Barwny, 54 min

    Poza wymienionymi niżej utworami muzycznymi wykorzystano także: "Plaisir d'amour" komp. J.P. Martini; "Stabat Mater" komp. G.B. Pergolesi; "Seventh Avenue", "Dizzy Bird", "Summer Romance", "In the Sweet Bye and Bye" w transkrypcji: J. Howkins, E. Cohen; "Nie serdis" E. Słabiak; Les yeux noirs" O. Słabiak; "Cello cotton" komp. D. van Hecke, A. Frydman.

Czarek - młody kierowca podejmuje pracę w firmie inwestycyjnej. Szefem przedsiębiorstwa jest Halina - silna i zdecydowana kobieta interesu. Stopniowo zwierzchniczka coraz bardziej wciąga młodego pracownika w swoje nieuczciwe knowania wobec Mariana - sąsiada, z którym ma zamiar zawrzeć transakcję. Umiejętnie manipuluje kierowcą, licząc, że nie tylko ułatwi realizację jej planów, lecz także zapewni interesującą rozrywkę w łóżku. Przychodzi jednak moment, w którym do Czarka dociera, że Halina traktuje go czysto instrumentalnie. Przypadkowo chłopak jest świadkiem finału transakcji z Marianem. Widzi, jak szefowa bez zmrużenia oka dokonuje oszustwa. Jej wyrachowanie i podłość sprawiają, że młodzieniec przypomina sobie, co to znaczy wierność elementarnym zasadom moralnym.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

DUSZA ŚPIEWA

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1997. 09. 19
  • Barwny (negatyw: Kodak Vision), 55 min

Młody tenor, Adam Laszcz, zwycięzca konkursu śpiewaczego, przyjeżdża z Białegostoku do Warszawy w nadziei, że tu zrobi karierę. Ma na utrzymaniu żonę i kilkuletnią córeczkę. Dorabia lekcjami w szkole i koncertami na prowincji, ale marzy mu się angaż w stołecznej operze. Czekając na życiową szansę, gnieździ się z rodziną w ciasnym, wynajętym mieszkanku, dojeżdża do pracy starym "maluchem" i codziennie walczy o miejsce na rozkopanym parkingu z przeganiającym go stamtąd operatorem koparki. Niespodziewanie otrzymuje - w zastępstwie chorego kolegi - propozycję występu w transmitowanym przez telewizję koncercie sylwestrowym w Filharmonii Narodowej. Na próbach wypada świetnie, chwali go dyrektor, koledzy powoli przełamują niechęć do młodego prowincjusza. Adam jest dobrej myśli, codziennie ćwiczy w domu, uważając, by najmniejsza chrypka nie zepsuła mu głosu. W przeddzień koncertu, wieczorem, do jego drzwi puka sąsiadka staruszka. Zachorował jej ukochany pies, kobieta nie umie mu pomóc. Chce jechać do weterynarza, ale nie wie nawet, gdzie go szukać. Adam znajduje w gazecie odpowiedni adres, radzi zawieźć psa taksówką. Wezwany taksówkarz odmawia jednak zabrania zwierzęcia i zdesperowana staruszka znów zjawia się u Adama. Ten, z obawy o swój głos, wolałby nie wychodzić na deszcz i wiatr, lecz nie potrafi odmówić pomocy. Pech chce, że w drodze powrotnej łapie gumę. Przemoknięty do suchej nitki, wraca po paru godzinach do domu. Następnego dnia z jego gardła zamiast kryształowych dźwięków wydobywa się chrapliwy szept. Nie pomagają żadne sposoby. Adam jest przerażony: wieczorny koncert zbliża się nieubłaganie.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

OSTATNI KRĄG

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1998. 03. 31
  • Barwny, 1621 m, 56 min

Głównym bohaterem "Ostatniego kręgu" jest znany baletmistrz. Po wielu latach, spędzonych za granicą odwiedza ojczyznę, by wystąpić na koncercie dobroczynnym. Niedługo przed występem dzieli się z dyrektorem opery obawami, czy nieuważna partnerka nie narazi go na kontuzję kręgosłupa. Los sprawia jednak, że tancerka sama doznaje urazu i nie może wziąć udziału w koncercie. W związku z tym sławny tancerz także postanawia się wycofać. Organizatorom imprezy udaje się przekonać mistrza, by tego nie robił. Jako partnerkę proponują mu jego byłą żonę. Niestety, podczas prób między małżonkami odżywają dawne animozje. Eksżona nakłania gwiazdora, by przekazał swoje honorarium na cele dobroczynne. Dla bohatera wszakże bezinteresowność wydaje się pojęciem abstrakcyjnym.

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

LINIA OPÓŹNIAJĄCA

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1998. 04. 14
  • Barwny, 56 min

Paweł - realizator popularnego talk show - ma problemy ze swoją dziewczyną Agatą. Podejrzewa, że jego producent i przyjaciel ma z nią romans. Nie może się wszakże zdobyć na szczerą rozmowę z ukochaną. Podczas jednej z prób do nowego programu Paweł zgadza się, by wziął w nim udział przypadkowo poznany człowiek. Decyzja to ryzykowna, albowiem talk show będzie transmitowany na żywo. Rzeczywiście, w czasie emisji gość wywołuje skandal, podważając dorobek i pozycję znanego naukowca. Nagle młody realizator staje przed dylematem, od którego może zależeć jego dalsza kariera. Przerwać transmisję, czy pozwolić mężczyźnie mówić dalej, tym bardziej że przedstawia całkiem sensowne argumenty? Bohater podejmuje decyzję, a przeżycia tego burzliwego wieczoru uzmysławiają mu także konieczność definitywnego rozwiązania "sprawy Agaty".

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

SKARBY UKRYTE

  • Film fabularny - telewizyjny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    2000
  • Premiera:
    2001. 01. 26
  • Barwny (negatyw: Eastman Kodak), 1554 m, 54 min

    Okres zdjęciowy: 6 - 20 października 1999, 6 - 20 stycznia 2000.
    Plenery: Paryż.

Róża jest kobietą w podeszłym wieku, mieszka w Paryżu, ale urodziła się w Polsce jako córka arystokratycznej rodziny. W jej dawnym pałacu w Polsce jest dziś zubożały dom starców. Róża kilkakrotnie po upadku muru berlińskiego odwiedzała dawną własność i teraz przyjeżdża umówiona ze starym pracownikiem pałacu, który dorobił się sporych pieniędzy na szklarniach Jednak skąd miał pieniądze na ich wybudowanie pozostaje zagadką. We wsi Róża poznaje Jolę - wnuczkę pracownika, która oznajmia jej, że dziadka nie ma. Róża zachwycona jest Jolą i natychmiast zaprasza ją do Paryża Tam młoda dziewczyna poznaje młodego Araba. Razem przeżywają młodzieńczą miłość Róża po raz kolejny przyjeżdża do Polski razem ze specjalistą z detektorem metali i razem szukają skrzyni ze skarbami, które przed końcem wojny zakopała gdzieś w lesie w obawie przed konfiskatą mienia. W ukryciu skrzyni pomagał jej dziadek Joli. Kiedy odnajdują skrzynię okazuje się, że jest pusta. Głównym podejrzanym jest dziadek Joli Jednak czy oskarżenia są słuszne?

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

2017.02.11 05:50:03
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Krzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agencye-teatr.pl