Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

PUŁAPKA

  • Film fabularny
  • Produkcja:
    Polska
  • Rok produkcji:
    1997
  • Premiera:
    1997. 12. 05
  • Barwny (negatyw: Eastman Kodak). 115 min.

    Plenery: Chicago, Warszawa, Hel.

Wkrótce po studiach reżyserskich w PWSFTViT Adek Drabiński, absolwent warszawskiej ASP, wyjechał na początku lat 80. do Stanów Zjednoczonych. Spędził tam kilkanaście lat, realizując filmy reklamowe, dokumentalne, wideoklipy oraz odcinki seriali telewizyjnych. W 1992 r. nakręcił pełnometrażowego, kostiumowego "Szulera", który przyniósł mu nagrodę za najlepszy debiut na festiwalu filmowym w Gdyni i rok później Srebrne Grono w Łagowie. Po pięciu latach milczenia zrealizował drugi film fabularny, "Pułapka", którym Drabiński nawiązuje do swego ulubionego gatunku - tzw. film noir. Scenariusz powstał wiele lat wcześniej jeszcze w Ameryce, ale z różnych przyczyn nie doczekał się tam realizacji. Po powrocie do Polski autor nieco go przerobił, nadając mu bardziej komediowy charakter i dysponując budżetem w wysokości 16 miliardów starych złotych przystąpił do pracy. Zdjęcia kręcono w Warszawie i Chicago, a także w nadmorskich plenerach Gdańska i Helu. W głównych rolach wystąpiła plejada gwiazd polskiego kina z Markiem Kondratem na czele.
Po wieloletniej emigracji do kraju powraca zza oceanu Maciek, niegdyś dobrze zapowiadający się aktor młodego pokolenia. W Ameryce nie zdobył sławy, próbuje więc ułożyć sobie na nowo życie w Polsce. Ale przez ten czas nad Wisłą wszystko się zmieniło: ludzie, układy, zwyczaje. Maciek ma problemy z odnalezieniem się w zupełnie obcej rzeczywistości. Dawni kumple to teraz bardzo zajęci biznesmeni, a spotykane kobiety nie mają ochoty na słuchanie zwierzeń emigranta. Zagubiony, osamotniony Maciek coraz częściej zagląda do kieliszka. Gdy kolejne próby powrotu do zawodu kończą się fiaskiem, Maciek nieoczekiwanie otrzymuje propozycję pracy w charakterze ... stróża samotnego domu stojącego nad brzegiem morza. Ma tam pilnować znajdującego się w piwnicy składu szmuglowanego alkoholu i czekać na wiadomość. Jaką? Od kogo? Tego nie wie. Początkowo wydaje się, że stróżowanie nad morzem nie będzie zbyt ryzykownym zajęciem. Wokół panuje cisza i spokój. Maciek poznaje swoją sąsiadkę Ewę: mieszkającą samotnie tajemniczą, długonogą piękność. Kilka dni później znajduje na plaży elegancki garnitur, a wraz z nim wypchany pieniędzmi portfel. Te pozornie odległe od siebie, nieistotne fakty połączą się niebawem w niebezpieczny ciąg wydarzeń, a Maciek uświadomi sobie, że został wplątany w skomplikowaną grę, w której ma być tylko pionkiem. [PAT]

Ekipa
pełna | skrócona | schowaj

Varia
pokaż

© 1998-2013 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
Muzeum KinematografiiMakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof Wiktor