Wyszukiwaniex

Proszę wpisać poszukiwane słowo lub jego fragment.

Opcja fragment pozwala wyszukać każde wystąpienie poszukiwanego wyrażenia.

Opcja początek pozwala wyszukać wszystkie tytuły i nazwiska rozpoczynające się od wyszukiwanego wyrażenia.

Opcja dokładnie wyszukuje tylko te filmy i osoby, których tytuły, imiona i/lub nazwiska są takie same jak wyszukiwane wyrażenie.

WAŻNE! Proszę pamiętać, że każda osoba wpisana jest do bazy w formie „nazwisko, imię”. Wyszukując osoby w opcji początek należy wpisać jej nazwisko lub jego początkowy fragment, w opcji dokładnie należy wpisać np. Kowalski, Jan (nie Jan Kowalski). W tej opcji wpisanie przecinka i spacji JEST KONIECZNE.

Szukaj w bazie

Mirosław Sosnowski

Mirosław Sosnowski
Fot. Franciszek Mazur

 
zwiń

  • 2001
    Wykształcenie
    Państwowe Pomaturalne Studium Kształcenia Animatorów Kultury i Bibliotekarzy w Krośnie; specjalność: fotografia
  • 2006
    Wykształcenie - rok ukończenia studiów
    Realizacja obrazu filmowego, telewizyjnego i fotografia (specjalność: fotografia) na Wydziale Operatorskim i Realizacji Telewizyjnej PWSFTviT w Łodzi

Fotografik, fotosista. W latach 2008-2010 współpracował z Fabryką Obrazu.

Filmografia
chronologicznie ↓  ↑  | wg rodzajów | wg funkcji | zwiń

    Fotosy
    schowaj

  • 2017
    Serial fabularny
    Fotosy
  • 2017
    Serial fabularny
    Fotosy
  • 2016
    Film fabularny
    Fotosy
  • 2011
    Serial fabularny
    Fotosy (współpraca)
  • 2011
    Film fabularny
    Fotosy (w napisach imię: Miro)
  • 2011
    Film fabularny
    Fotosy
  • 2000 - 2017
    Serial fabularny
    Fotosy
  • Scenariusz
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Oświetlenie
  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Reżyseria, Realizacja
  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Reżyseria
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Oświetlenie
  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Reżyseria, Realizacja
  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Zdjęcia
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Oświetlenie
  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Korekta barwna
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Oświetlenie
  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Oświetlenie
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Oświetlenie
  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Realizacja
    schowaj

  • 2015
    Film animowany
    Scenariusz, Reżyseria, Realizacja
  • Operator kamery
    schowaj

  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie
  • Producent
    schowaj

  • 2014
    Film animowany
    Operator kamery, Scenariusz, Zdjęcia, Reżyseria, Korekta barwna, Producent, Oświetlenie

Nagrody indywidualne
schowaj

  • 2016
    Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji O!PLA II Nagroda "Srebrny Tobołek Koziołka Matołka" w kategorii "Off"
  • 2016
    Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji O!PLA Nagroda Specjalna w postaci zaproszenia poza selekcją do konkursu 25. Europejskiego Festiwalu Filmowego "Euroshorts"
  • 2016
    Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji O!PLA Wyróżnienie Specjalne O!PLA w kategorii: "Animowany Wideoklip"
  • 2014
    Ogólnopolski Festiwal Polskiej Animacji O!PLA Wyróżnienie
  • 2014
    Katowice (QL Festiwal Filmowy) Nagroda Główna w kategorii: Film animowany
  • 2014
    Bełchatów (Festiwal Filmów Niepoważnych "Nakręceni") Grand Prix uzasadnienie jury: "Pomimo iż film odwołuje się do mocno wyeksploatowanego w sztuce zachodniej, pochodzącego z Księgi Koheleta ustępu "Marność nad marnościami, wszystko marność", autorom udało się stworzyć własną, jedyną w swoim rodzaju interpretację biblijnej maksymy. Wszystko dzięki niezwykle zmyślnemu połączeniu warstwy wizualnej ze ścieżką dźwiękową. W prezentowane na ekranie obrazy od początku wpisana jest pewna ambiwalencja. Wykonane w dalekich planach, prezentujące to samo miejsce ujęcia zdają się sugerować niezmienność sytuacji. Wrażenie to wzmacnia fakt, iż są dość długie i łączone za pomocą łagodnych, płynnych cięć montażowych. Tak naprawdę jednak nieubłagalny upływ czasu odciska swój ślad na tym, co rejestruje kamera. Stopniowo na poszczególnych rekwizytach pojawiają się kolejne oznaki przemijania, jak chociażby zabrudzenia wokół drzwiczek w piecu. Oczywiście najbardziej zmienia się główna bohaterka, która z młodej dziewczyny staje się dojrzałą kobietą a następnie staruszką. Fizycznej transformacji postaci towarzyszy rozwój wewnętrzny. Od początkowej tęsknoty za czymś, co umknęło, przechodzimy do fazy buntu, znajdującej swój wyraz w dążeniu bohaterki do opisania własnego doświadczenia, by na koniec kontemplować szlachetny stan pogodzenia z losem. Z tym niezwykle pojemnym znaczeniowo, bazującym na różnorakich niuansach wymiarem wizualnym filmu współgra równie znacząca ścieżka dźwiękowa. Miarowy odgłos tykającego zegara, stanowiący bezpośrednie odwołanie do malarskiej symboliki motywu vanitas, z jednej strony potęguje zawarty w obrazach stan zawieszenia, z drugiej jednak bezwzględnie przypomina o mijającym czasie. I choć bohaterka stara się go zagłuszyć za pomocą stukotu maszyny do pisania (faza buntu), to jednak nie jest w stanie oprzeć się jego przemożnej sile. Gdy w pewnym momencie zegar milknie, bohaterka niejako wbrew sobie wstaje od maszyny, by na nowo uruchomić mechanizm. Na poziomie dźwiękowym zbudowana zostaje także klamra kompozycyjna, na którą składają się powtórzone na początku i na końcu filmu odgłosy dzwonka roweru i trzaskających drzwi. Te dwa ulotne, zdawałoby się nieistotne w pierwszym momencie dźwięki, urastają ostatecznie do rangi symbolu. Czas mija, ściera z powierzchni wszystko co materialne (eksplikacją tego jest ostatnie ujęcie, gdzie w oparciu o chwyt przenikania usuwa się z kadru kolejne rekwizyty), jedyne co mu się opiera to ulotne chwile, których ekwiwalenty odkrywamy w innych sytuacjach"

Mirosław Sosnowski w internecie
schowaj

2017.09.16 04:24:46
© 1998-2017 Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera w Łodzi. Internetowa Baza Filmu Polskiego filmpolski.pl jest bazą danych chronioną przepisami Ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. 2001 nr 128 poz. 1402). Kopiowanie treści zawartych w serwisie bez zgody redakcji zabronione. Kopiowanie i wykorzystywanie fotosów oraz materiałów audiowizualnych zamieszczonych w serwisie bezwzględnie zabronione, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych przez prawo. Cytowanie fragmentów treści zawartych w serwisie wymaga zgody redakcji. W każdym przypadku konieczne jest podanie źródła w podpisie pod cytowanym fragmentem. W przypadku portali internetowych żródło musi być linkiem do serwisu filmpolski.pl.
Ta strona używa plików cookie. Zapisywanie plików cookies można zablokować, zmieniając ustawienia przeglądarki.
MakuFly Marcin MakowskiKrzysztof WellmanKrzysztof WiktorGlinka Agency